Elektroniczna Legitymacja Studencka Elektroniczna Legitymacja Studencka

 

Podstawa prawna :

 

Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 16 września 2016 roku w sprawie dokumentacji przebiegu studiów (Dz. U. 2016 poz. 1554)
 

Zarządzenie Rektora Politechniki Gdańskiej nr 5/2014 z dnia 6 lutego 2014 roku w sprawie: Elektronicznej Legitymacji Studenta (ELS) oraz Elektronicznej Legitymacji Doktoranta (ELD)

 

Informacje ogólne:

Elektroniczna legitymacja studencka zastąpiła papierowe legitymacje. Jedna plastikowa karta spełnia rolę trzech dokumentów: tradycyjnej legitymacji, karty bibliotecznej oraz karty miejskiej. Karta biblioteczna umożliwi Ci dostęp do bibliotek trójmiejskich uczelni wyższych, natomiast karta miejska służy jako bilet komunikacji miejskiej.
Elektroniczna legitymacja studencka to plastikowa karta z wbudowanym układem elektronicznym stykowym i bezstykowym. Zawiera: zdjęcie, dane osobowe, termin ważności dokumentu, potwierdzony niewielkim hologramem oraz widoczny zapis uprawnień do ulg przysługujących studentom.
 

Wzór ELS został określony w rozporządzeniu MNiSW w sprawie dokumentacji przebiegu studiów (zamieszczone wyżej).

 

 

Student otrzymuje jedną legitymację na cały czas trwania studiów (nie dotyczy to sytuacji szczególnych, w których konieczne jest wydanie duplikatu ELS lub nowej ELS ze zmienionymi danymi).
 

Zgodnie z  §6  Zarządzenia Rektora Politechniki Gdańskiej nr 5/2014 z 6 lutego 2014 r. „Osobom, które kontynuują naukę na studiach II stopnia, bądź reaktywują się na studiach PG przysługują wcześniej wydane przez Politechnikę Gdańską elektroniczne legitymacje studenckie".
W przypadku, gdy student ponownie podejmuje lub kontynuuje naukę na kolejnym stopniu studiów na PG, a jego dane nie uległy zmianie (nazwisko, adres itd.), nie musi ponosić kosztów wydrukowania nowej ELS.
 

W razie zmiany wydziału przez studenta, dziekanat wydziału przyjmującego studenta zwraca się o przekazanie legitymacji do dziekanatu, w którym znajduje się ELS, w związku z tym prosimy studentów o informowanie dziekanatów o fakcie zdania ELS na innym wydziale.
 

Student, który otrzyma ELS, a następnie utraci prawo do korzystania z legitymacji studenckiej na PG (rezygnacja, skreślenie z listy studentów) zobowiązany jest zwrócić ELS do Dziekanatu. Dziekanat przechowuje ELS w teczce studenta.

 

OPŁATY

Wysokość opłat za wydanie ELS jest określana w Zarządzeniu Rektora. Za wydanie legitymacji ELS pobiera się opłatę w wysokości 17 zł. Za wydanie duplikatu ELS pobiera się opłatę 25,50 zł.

 

Legitymacja nie zostanie przekazana do produkcji do momentu zaksięgowania w systemie należnej kwoty!

 

Czas zaksięgowania wpłaty za ELS na koncie PG trwa 7 dni (w przypadku zwykłego przelewu)

 

Nie ma możliwości przyspieszenia wyrobienia ELS okazując potwierdzenie wykonania przelewu

 

W przypadku rezygnacji z wydania ELS lub wpłaty na nieprawidłowe konto, należy złożyć wniosek o zwrot w Uczelnianym Centrum Personalizacji (Gmach B PG, pokój 202).
 

 

ZŁOŻENIE WNIOSKU O WYDANIE ELS → (instrukcja)

W celu złożenia wniosku o wydanie ELS prosimy o zalogowanie się na stronie https://moja.pg.gda.pl/ (login@student.pg.gda.pl).

Jeśli nie posiadasz konta w domenie student.pg.gda.pl prosimy o aktywację konta na stronie https://moja.pg.gda.pl/ , zakładka „Aktywacja konta". Po aktywacji konta zostanie podany Tobie login i hasło, które jest niezbędne w celu zalogowania się do portalu. Podany login jest również adresem Twojej poczty studenckiej, na które wysyłane są wszelkie komunikaty zarówno z dziekanatów jak i z systemu. Twój adres ma postać: login@student.pg.gda.pl , dostęp do poczty przez stronę https://student.pg.gda.pl/. Prosimy o zapamiętanie i nieudostępnianie osobom trzecim loginu i hasła.

Po pierwszym logowaniu prosimy o sprawdzenie poprawności swoich danych osobowych oraz o złożenie wniosku w celu wydania elektronicznej legitymacji studenckiej (ELS). Wniosek należy złożyć na zakładce „Złóż wniosek". Jeżeli dane osobowe w systemie są poprawne, łącznie ze zdjęciem należy wybrać rodzaj wniosku „Wydanie ELS". Jeśli zaś dane osobowe są błędne lub chcesz zmienić zdjęcie, które zostanie umieszczone na legitymacji studenckiej wybierz rodzaj wniosku „Wydanie ELS ze zmianą danych osobowych".

 

Zdjęcie powinno być w formacie JPG i powinno spełniać określone warunki:
 

  • wymiary 2,0 x 2,5 cm w rozdzielczości 300dpi,
     
  • maksymalny dopuszczalny rozmiar to 500kB,
     
  • zdjęcie, które wgrywamy na serwer musi być dopasowane i odpowiednio skadrowane, ponieważ w takiej formie w jakiej je tutaj załadujemy, będzie umieszczone na ELS. Jeżeli zatem np. skanujemy zdjęcie formatu legitymacyjnego używając domowego skanera i w efekcie mamy duży plik formatu A4, a nasze zdjęcie zajmuje 5% tego pliku w lewym górnym rogu, to należy użyć dowolnego edytora graficznego, który pozwoli nam na skadrowanie pliku i zapisanie go zgodnie z wymaganiami Moja PG.
     
Konsekwencją dołączenia niepoprawnej fotografii będzie niewydanie legitymacji przez pracownika Dziekanatu oraz poniesienie przez studenta kosztów wyrobienia duplikatu ELS

 

W kroku trzecim proszę wybrać poprawny powód zgłoszenia - od niego uzależniona jest wysokość opłaty za wydanie legitymacji.

Wszelkie informacje dotyczące zmiany statusu wniosków przychodzą na pocztę studencką oraz są widoczne w portalu (Dział „Wnioski"). Wydanie legitymacji studenckiej powiązane jest z uiszczeniem opłaty - kwota, druk do wpłaty oraz pozostałe informacje dotyczące płatności są udostępnione w dziale „Płatności", zakładka „Należności". Wpłaty muszą wpływać na indywidualny i unikatowy specjalnie do tego wygenerowany numer konta bankowego. Prosimy o pobranie druków do wpłaty z portalu. Pozwoli to uniknąć pomyłek w danych do przelewu.

W celu odebrania gotowej ELS należy udać się do dziekanatu.

 

Wszelkie pytania i problemy związane z dostępem do portalu oraz jego obsługą prosimy kierować na formularzu internetowym http://www.cui.pg.gda.pl/kontakt

 

Co musisz zrobić, żeby korzystać z biletu okresowego na  legitymacji studenckiej?
 

ZTM Gdańsk

1. złożyć „Wniosek o umożliwienie ładowania legitymacji studenckiej biletami okresowymi” wraz z  legitymacją studencką w jednym z punktów przyjmowania wniosków:

  • Punkt obsługi klienta nr 2, ul. Wyspiańskiego 9A
  • Punkt obsługi klienta nr 3, Dworzec PKP Gdańsk Główny (w tunelu)
  • Punkt obsługi klienta nr 4, ul. Świętokrzyska 15 (pętla tramwajowa Łostowice-Świętokrzyska)
  • Punkt reklamacyjny, ul. Na Stoku 49

2. odebrać legitymację w miejscu złożenia wniosku (maksymalny czas realizacji to pięć dni roboczych),

3. doładować legitymację biletem okresowym w dowolnym punkcie sprzedaży lub przenieść ważny okresowy bilet  elektroniczny na legitymację studencką

 

Aktualna lista punktów sprzedaży oraz wniosek dostępne są na stronie Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku: www.ztm.gda.pl

 

ZKM Gdynia: www.zkmgdynia.pl

 

Kontakt w sprawie ELS:

Uczelniane Centrum Personalizacji
Gmach B PG, pokój 202
tel. 58 347 22 58,  58 347 19 32
e-mail: els@pg.gda.pl