Sekretariat Kwestora

  • Prowadzenie ksiąg rachunkowych Uczelni,
  • Sporzadzenie sprawozdania finansowego Uczelni,
  • Sporządzanie planu rzeczowo-finansowego Uczelni,
  • Sporządzenie wykonania planu rzeczowo-finansowego Uczelni,
  • Prowadzenie spraw administracyjno-biurowych, zamowien publicznych, osobowych itp. Kwestury.

Dział Księgowości

  • Prowadzenie ksiąg rachunkowych Uczelni,
  • Dostarczenie informacji dla jednostek organizacyjnych Politechniki Gdańskiej o wielkość przychodów i kosztów,
  • Sporządzenie rejestrów sprzedaży i zakupu dla potrzeb VAT,
  • Przygotowanie danych do sprawozdań podatkowych i statystycznych oraz innych informacji w zakresie prowadzonej ewidencji księgowej,
  • Uzgadnianie poprawności zapisów na kontach księgowych.

Dział Finansowy

  • Przyjmowanie i sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym dokumentów księgowych,
  • Obsługa kasowa i bankowa,
  • Sporządzanie raportów bankowych i kasowych,
  • Rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych,
  • Współpraca z jednostkami organizacyjnymi PG w zakresie dyspozycji środkami finansowymi,
  • Współpraca z bankami prowadzącymi rachunki Uczelni,

Dział Ewidencji Majątkowej i Inwentaryzacji

  • Prowadzenie ewidencji środków trwałych, materiałów i wyrobów, rozliczanie ruchu majątku,
  • Dokonywanie odpisów amortyzacyjnych i umorzeniowych od środków trwałych ujętych w księgach rachunkowych,
  • Przeprowadzenie przeszacowania składników majątkowych,
  • Inwentaryzacja z natury środków trwałych, inwentarza niskocennego, materiałów magazynowych, środków pieniężnych, wydawnictw uczelnianych, specjalnej aparatury naukowo-badawczej oraz innych składników majątkowych,
  • Opracowywanie planów i harmonogramów inwentaryzacji,
  • Kontrolowanie oznakowania składników majątkowych,
  • Wyjaśnianie różnic inwentaryzacyjnych,
  • Kompletowanie całości dokumentacji dotyczącej majątku uczelni postawionego w stan likwidacji.

Dział Płac

  •     Sporządzanie dokumentacji płacowej,
  •     Dokonywanie zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych pracowników, zleceniobiorców zewnętrznych, doktorantów i studentów oraz na ich wniosek członków rodzin,
  •     Sporządzanie deklaracji podatkowych, ZUS i sprawozdań GUS w zakresie wynagrodzeń,
  •     Sporządzanie zaświadczeń dotyczących wysokości uzyskanych dochodów

Dział Rozliczeń Projektów

  • Bieżąca kontrola prawidłowości dokumentacji finansowej projektów uczelnianych,
  • Monitoring kwalifikowalności poniesionych wydatków,
  • Kompletowanie i archiwizacja dokumentacji finansowej z projektów,
  • Przygotowanie informacji finansowej niezbędnej do wniosku o płatność,
  • Konsultacje związane z rozliczeniami projektów,
  • Współpraca z kierownikami projektów oraz osobami ds. rozliczeń projektów.