Tytuł Data publikacji Autor
Dobry interfejs użytkownika to podstawa sukcesu każdej aplikacji! Poznaj różne sposoby komunikowania się użytkownika z komputerem Dowiedz się, co w kwestii interfejsu użytkownika oferują współczesne urządzenia i programy Naucz się projektować efektowne i proste w obsłudze interfejsy użytkownika Interfejs użytkownika to wizytówka każdej aplikacji komputerowej i strony WWW, a także brama zapewniająca dostęp do ich funkcji. Nawet najlepsze, najbardziej wydajne i oferujące największe możliwości oprogramowanie ma niewielkie szanse na rynkowy sukces, jeśli jego interfejs będzie toporny, brzydki lub nieintuicyjny, a używanie go — męczące. Ludzie po prostu lubią korzystać z ładnie i funkcjonalnie zaprojektowanego oprogramowania i chcą to robić w jak najprostszy sposób, nie tracąc przy tym zbyt wiele czasu na naukę. Budowanie przyjaznych interfejsów użytkownika to sztuka, którą zdecydowanie warto opanować, gdy tworzy się oprogramowanie komunikujące się z ludźmi. Pomoże Ci w tym książka "Podstawy projektowania interfejsów użytkownika", wprowadzająca w tę rozbudowaną i interesującą dziedzinę wiedzy. Znajdziesz w niej opis wybranych urządzeń wejścia–wyjścia oraz stosowanych obecnie elementów interfejsów, informacje na temat sposobów tworzenia projektów interfejsów i ich rozwoju, a także praktyczne przykłady zarówno dobrych, jak i złych rozwiązań w tej dziedzinie. Podstawowe informacje na temat UI Sposoby interakcji człowieka z komputerem Graficzne interfejsy użytkownika i ich elementy Rozwiązania multimedialne i multimodalne Zasady projektowania interfejsów użytkownika Możliwości analizy i oceny interfejsów Interfejsy stosowane w VR i AR Dobrze programujesz? Zacznij też dobrze projektować swoje interfejsy użytkownika!
2017
Witold Malina,
Mariusz Szwoch
In this paper initial experiences are presented on implementing specific methodology of affective intervention design (AFFINT) for development of affect-aware educational video games. In the described experiment, 10 student teams are to develop affect-aware educational video games using AFFINT to formalize the whole process. Although all projects are still in progress, first observations and conclusions may already be presented.
2016
Mariusz Szwoch
The paper describes the modern Immersive 3D Visualization Lab (I3DVL) established at the Faculty of Electronics, Telecommunications and Informatics of the Gdańsk University of Technology (GUT) and its potential to prepare virtual tours and architectural visualizations on the example of the application allowing a virtual walk through the Coal Market in Gdańsk. The paper presents devices of this laboratory (CAVE, walk simulator etc.), describes methods of “immersing” a human in a virtual environment (city, building etc.) and discusses future possibilities for development (directions of research and limitations of today's hardware and software).
2016
Jacek Lebiedź,
Mariusz Szwoch
Let me introduce you to an affective intervention design process (AFFINT) that combines analysis of the designed application with knowledge of affective phenomena and affective tools in order to formulate an affective intervention model for an application. The proposed AFFINT process facilitates the designing of an affective intervention model for every intelligent system.
2016
Agnieszka Landowska,
Mariusz Szwoch,
Wioleta Szwoch
This paper concerns how intelligent systems should be designed to make adequate, valuable and natural affective interventions. The article proposes a process for choosing an affective intervention model for an intelligent system. The process consists of 10 activities that allow for step-by-step design of an affective feedback loop and takes into account the following factors: expected and desired emotional states, characteristics of the system and available input channels for emotion recognition. The proposed method is supported with three examples of intelligent systems that have used the process to design or to describe affective intervention. Two of them are case studies of affective video games that were designed with the proposed approach and evaluated against the non-affective versions. Another example described in the article is the affective tutoring system Gerda ,which exemplifies a more complex and sophisticated intervention model
2016
Agnieszka Landowska,
Mariusz Szwoch,
Wioleta Szwoch
Wyświetlanie 1 - 5 z 86 rezultatów.
z 18