Mamo, nie wracam! – ogólnopolska kampania promująca Politechnikę Gdańską

Wystartowała nowa, ogólnopolska kampania promująca Politechnikę Gdańską skierowana do maturzystów  tegorocznych i przyszłorocznych  oraz ich rodziców. Kampania została zaplanowana na okres wakacji, z myślą o turystach licznie odwiedzających Trójmiasto lub planujących wakacje w regionie. Oprócz zalet studiowania na drugiej najlepszej uczelni badawczej w Polsce, pokazuje młodym ludziom walory Gdańska. „Mamo, nie wracam!”  to główne hasło kampanii. Więcej na stronie: www.mamoniewracam.pl

Idea kampanii

Bohaterem kampanii jest młody chłopak, maturzysta, który przyjeżdża do Gdańska i odwiedza Politechnikę Gdańską. Będąc pod dużym wrażeniem, wysyła do mamy wiadomość z hasłem „Mamo, nie wracam!”. Ten rodzaj przekazu, to tzw. storytelling, czyli marketing narracyjny, gdzie odbiorcy mogą utożsamić się z bohaterem, znaleźć wspólne cechy i upodobania.

Taka konstrukcja strategii komunikacji zakłada zbudowanie angażującego przekazu dla odbiorcy, który nie jest w żadnym stopniu typową promocją o naturze produktowej. Współczesne doświadczenia, również na polskim rynku, wskazują że strategie oparte o modele narracyjne, są o wiele lepiej przyjmowane przez odbiorców i dzięki temu bardziej efektywne.

Zaplanowane media

Kampania będzie obecna do końca sierpnia w mediach ogólnopolskich i regionalnych. Dwa główne kanały informacyjne to radio i Internet. Spoty radiowe usłyszeć będzie można m.in. w Radio Tok FM, Złote Przeboje oraz w Radiu Gdańsk.

W Internecie kampania „Mamo, nie wracam!” obejmie szereg witryn tematycznych oraz portale takie jak: onet.pl, wp.pl, gazeta.pl, bankier.pl, focus.pl i wiele innych, jak również social media – głównie Facebook. Sponsoringiem objęte będą też w/w portale radiowe.

Dzięki współpracy z Urzędem Miasta Gdańska, kampania będzie obecna na citylightach przystanków autobusowych i tramwajowych w Gdańsku oraz w środkach komunikacji miejskiej. Artykuł o kampanii uczelnii został również opublikowany na miejskim portalu gdansk.pl.

Kampania została przygotowana przez Dział Promocji Politechniki Gdańskiej oraz agencję marketingową Engine, która przygotowała strategię komunikacji, kreację i mediaplany.

Równolegle realizowane są działania PR (public relations) budujące wizerunek PG jako uczelni badawczej na antenie Radia Gdańsk w ramach letniego cyklu „Naukowe popołudnia z Politechniką Gdańską”. W każdy poniedziałek od 6 czerwca młodzi naukowcy, studenci dzielą się ze słuchaczami swoimi naukowymi pasjami i realizowanymi badaniami. Do tej pory odbyła się emisja sześciu odcinków cyklu, wszystkie dostępne są do odsłuchania [TUTAJ]. Ostatni zaplanowany jest na 17 sierpnia.

Rekrutacja na uczelnię na studia I i II stopnia trwa – nabór na studia na PG został przedłużony aż do 17 sierpnia 2020r. Więcej informacji - [TUTAJ].

 

 

Galeria zdjęć