Najlepszy Polski Rebranding 2013

  • Nowe logo Politechniki Gdańskiej zwyciężyło w plebiscycie na Najlepszy Polski Rebranding 2013. Głosowali czytelnicy internetowego bloga branżowego Branding Monitor.  20 stycznia poznaliśmy wyniki.

    Rywalizowaliśmy z markami, takimi jak: Getin Bank, Play, Poczta Polska, ESK Wrocław, Katowice, Żywiec, Polo Market, Próchnik, Policja, mBank, Port Lotniczy Wrocław, Stokrotka, USP Zdrowie, Muzem Historii Katowic, Pekaes, NBP, Polskie Sieci Elektroenergetyczne, Pudliszki, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie,  Young Digital Planet, Teatr Polski w Bielsku Białej, Cyfrowe.pl, SKK, Szkoła Filmowa w Łodzi, Teatr Śląski, Vive Textile Recycling, nc+, Łódzki Technopark, Wydawnictwo Zielona Sowa.

    Internauci mieli za zadanie wskazać najlepszy i najgorszy rebranding. Najwięcej pozytywnych głosów – łącznie 17,3 proc. – otrzymało logo naszej uczelni.

    –  Decyzja o odświeżeniu charakteru loga była przemyślana – mówi prof. Jan Buczkowski, pełnomocnik rektora PG ds. wizerunku. – Pierwsze miejsce w plebiscycie na Najlepszy Polski Rebranding 2013 świadczy o tym, że na zewnątrz logo jest postrzegane pozytywnie. I to jest najważniejsze.

    Politechnikę Gdańską wyróżniono za marcową zmianę, w wyniku której uproszczono i unowocześniono logo uczelni – czytamy na rebrandingmonitor.pl. – Nowe logo było/jest uznawane przez niektórych za dosyć kontrowersyjne, ale całkiem zasłużenie zdobywa laury zwycięstwa. Jest dowodem na to, że można skutecznie i estetycznie połączyć tradycję z nowoczesnością.

    Zmiana logo jest częścią nowego systemu identyfikacji wizualnej PG.

    Plebiscyt na Najlepszy Polski Rebranding 2013 roku – RE:PL 2013 odbył się po raz pierwszy. Jego celem było wyłonienie najlepszej polskiej metamorfozy identyfikacyjnej minionego roku. 

    Tytuł najgorszego rebrandingu roku zyskała Poczta Polska.

    Uwaga! Warto przeczytać opinie o logotypie PG także na BRAND NEW 

Galeria zdjęć