Politechnika Gdańska w odświeżonej sportowej odsłonie

Uaktualniona, dynamiczna wersja loga sportowego Politechniki Gdańskiej stanie się elementem ubrań zawodników reprezentujących uczelnię, wystroju hal sportowych oraz materiałów reklamowych i informacyjnych dotyczących sportu na PG. Sportowy rebranding  jest rozwinięciem logotypu uczelni, wdrożonego w 2013 r. wraz z Systemem Identyfikacji Wizualnej PG. Wprowadzenie nowego symbolu będzie odbywało się etapami. Projekty strojów ze sportowym logo można obejrzeć [tutaj]

 

Sport to jedna z ważnych dziedzin życia uczelni. W ośrodku Centrum Sportu Akademickiego Politechniki Gdańskiej działa 20 sekcji – m.in. pływacka, lekkoatletyczna, judo, siatkówki, piłki nożnej, tenisa ziemnego i stołowego. Drużyny koszykarskie uczelni grają z sukcesami w ogólnopolskiej ekstraklasie. Młodzi wodniacy regularnie trenują na naszej wioślarni, unikalnym tego typu obiekcie w Polsce, odnosząc znaczące sukcesy na zawodach krajowych i międzynarodowych. W Akademickich Mistrzostwach Polski Politechnika Gdańska  sześciokrotnie, rok po roku, znalazła się na 3 miejscu klasyfikacji generalnej.  W ubiegłym roku reprezentacje Politechniki Gdańskiej wystąpiły w 43 z 44 dyscyplin znajdujących się w terminarzu AMP

– Politechnika Gdańska, podobnie jak wiele innych gdańskich instytucji, w swoim logotypie umieściła lwy podkreślające jej związek z miastem. Po sześciu latach stosowania obecnego logo PG możemy stwierdzić, że pozytywnie wyróżnia się ono na tle pozostałych i jest powszechnie rozpoznawalne jako element identyfikujący naszą uczelnię. Logotyp sportowy ma również jednoznacznie kojarzyć się z Politechniką Gdańską, a jednocześnie pozostanie czytelny po umieszczeniu go na strojach zawodników – mówi prof. Jan Buczkowski, kierownik Katedry Sztuk Wizualnych Wydziału Architektury PG, pełnomocnik rektora ds. artystycznych.

Dzięki spójnemu wizerunkowi i oryginalnemu symbolowi w wersji sportowej, Politechnika Gdańska wpisuje się w linię nowoczesnych uczelni, które kładą nacisk na identyfikację wizualną sekcji sportowych.

Gdańskie lwy będą zatem towarzyszyć naszym studentom zarówno w Centrum Sportu Akademickiego jak i na wszelkiego rodzaju rozgrywkach i zawodach tworząc charakterystyczną markę kojarzoną jednoznacznie z uczelnią i Gdańskiem. Wprowadzenie nowego symbolu będzie odbywało się etapami. Logo pojawi się w pierwszej kolejności na strojach sekcji sportowych, a jesienią również na strojach drużyny koszykarek DGT Politechnika Gdańska. 

Autorem projektu znaku oraz strojów sportowych jest studio projektowe Mamastudio, twórcy logotypu i współtwórcy Systemu Identyfikacji Wizualnej PG.

W sklepie internetowym PG dostępne są już koszulki z linii sportowej z nowym logo.