Do zadań Biura Rektora należy:
1) bezpośrednia i pełna współpraca z rektorem i prorektorami w zakresie wszystkich czynności związanych z zewnętrzną i wewnętrzną działalnością władz Uczelni;
2) obsługa organizacyjna i biurowa sekretariatów rektora i prorektorów, w tym m.in.:
a) prowadzenie i nadzór nad bieżącym funkcjonowaniem rektoratu i prorektoratów;
b) koordynowanie, organizowanie i obsługa spotkań, zebrań oraz podróży rektora i prorektorów;
c) zapewnienie płynnego obiegu informacji w zakresie spraw objętych nadzorem rektora i prorektorów.
3) przygotowywanie aktów wewnętrznych Uczelni (zarządzeń rektora, pism okólnych rektora oraz kanclerza);
4) koordynowanie obiegu projektów wewnętrznych aktów prawnych wydawanych przez rektora;
5) przygotowywanie pełnomocnictw i upoważnień nadawanych przez rektora;
6) obsługa kancelaryjna i organizacyjna posiedzeń senatu:
a) wysyłanie zawiadomień wraz z materiałami na posiedzenia senatu;
b) przygotowanie merytoryczne i protokołowanie posiedzeń senatu;
c) prowadzenie rejestru i przygotowywanie uchwał senatu.
7) obsługa kancelaryjna i organizacyjna rady uczelni:
a) wysyłanie zawiadomień wraz z materiałami na posiedzenia rady;
b) przygotowanie merytoryczne i protokołowanie posiedzeń rady;
c) prowadzenie rejestru i przygotowywanie uchwał rady;
d) zapewnienie płynnego obiegu informacji pomiędzy członkami rady a wspólnotą Uczelni.
8) obsługa administracyjna Uczelnianej Komisji Wyborczej, rzecznika dyscyplinarnego ds. nauczycieli akademickich, komisji dyscyplinarnej ds. nauczycieli akademickich;
9) obsługa cyklicznych spotkań władz Uczelni, kolegium rektorskiego, komisji i zespołów nadzorowanych przez rektora i prorektorów;
10) przyjmowanie oraz prowadzenie ewidencji oświadczeń lustracyjnych osób podlegających obowiązkowi lustracji;
11) organizacja oraz bezpośrednia obsługa centralnych uroczystości uczelnianych (inauguracja, Święto Uczelni, uroczyste posiedzenia senatu, uroczyste podpisania umów itp.);
12) prowadzenie Księgi kontroli zewnętrznych Politechniki Gdańskiej;
13) prowadzenie rejestrów:
a) zarządzeń rektora, pism okólnych rektora, pism okólnych kanclerza;
b) upoważnień i pełnomocnictw rektora;
c) umów o współpracy Uczelni z podmiotami zewnętrznymi;
d) organizacji zewnętrznych, do których Uczelnia odprowadza składki członkowskie;
e) nadanych tytułów doktora honoris causa Politechniki Gdańskiej;
f) przyznanych tytułów Honorowy Profesor Politechniki Gdańskiej;
g) przyznanych tytułów profesor emeritus Politechniki Gdańskiej;
h) przyznanych Medali za Zasługi dla Politechniki Gdańskiej;
i) przyznanych Medali pamiątkowych Politechniki Gdańskiej i Medali Honorowy profesor emeritus Politechniki Gdańskiej;
j) przyznanych Złotych Odznak Absolwenta Politechniki Gdańskiej, itp.
14) aktualizacja danych dot. władz oraz struktury organizacyjnej Politechniki Gdańskiej na stronie internetowej Uczelni;
15) współpraca ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania Uczelni.
Kontakt
Gmach Główny, pok. 217
tel. 58 347 17 10
e-mail: biuro.rektora@pg.edu.pl
Konto EZD: Biuro Rektora (BR)