Zadania działu
Do podstawowych zadań działu należy :
W zakresie administrowania nieruchomościami:
- Pełnienie funkcji zarządcy budynków zgodnie z zarządzeniem w sprawie gospodarowania lokalami
- Bieżący monitoring stanu technicznego budynków
- Zgłaszanie potrzeb inwestycyjnych i remontowych
- Organizowanie okresowych przeglądów technicznych
- Prowadzenie książek obiektu budowlanego
- Zorganizowanie służb utrzymania czystości
- Ewidencja kosztów utrzymania budynków
- Rozliczanie kosztów związanych z eksploatacją budynków
- Administrowanie umowami najmu i dzierżawy
- Administrowanie umowami wywozu odpadów komunalnych
W zakresie zamówień publicznych
- Nadzór nad realizacją zamówień wspólnych dotyczących dostawy: paliw, materiałów biurowych, materiałów eksploatacyjnych do drukarek, kserokopiarek i faksów, środków ochrony indywidualnej odzieży i obuwia roboczego, zamków i okuć budowlanych, artykułów hydraulicznych, środków chemii gospodarczej, środków chemii profrsjonalnej oraz usługi: mycia okien i powierzchni szklanych
- Sporządzanie sprawozdań z realizacji dostaw i usług w ujęciu ilościowym wartościowym i asortymentowym w rozbiciu na wszystkie jednostki org. w zakresie postępowań wspólnych
- Organizacja postępowań przetargowych w zakresie zadań działu
- Udzielanie zamówień w zakresie zadań działu
W zakresie bieżącej obsługi gospodarczej
- Przeprowadzki
- Prace pomocnicze związane z organizacją imprez na terenie Uczelni
- Sprzątanie/odśnieżanie terenów zewnętrznych
- Nadzór nad realizacją usługi wywozu odpadów komunalnych.
- Prowadzenie drobnych remontów budowlanych
- Naprawy i konserwacja mebli
- Naprawy stolarki drzwiowej i okiennej
- Kładzenie wykładzin dywanowych i PCV
- Drobna produkcja mebli
- Obsługa szatni
W zakresie obsługi multimedialnej Uczelni
- Bieżąca obsługa multimedialna procesu dydaktycznego w Uczelni, a także konferencji, sympozjów naukowych, spotkań i innych imprez, wymagających stosowania urządzeń i technik multimedialnych.
- Stała opieka i nadzór techniczny nad sprzętem multimedialnym stanowiącym wyposażenie następujących pomieszczeń: Aula, Sala Senatu, sala 300, hol przed Aulą i Biblioteką PG, wszystkie pomieszczenia Auditorium Novum
- Obsługa techniczna imprez kulturalnych organizowanych przez Uczelnię w zakresie multimediów
- Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych w ramach zamówień wspólnych, związanych z zakupem urządzeń multimedialnych dla potrzeb jednostek organizacyjnych Uczelni
- Prowadzenie politechnicznego kanału YouTube
- Bieżące dokumentowanie życia Uczelni i archiwizowanie materiałów wideo
W zakresie konserwacji terenów zielonych
- Utrzymanie w należytym stanie roślinności na terenach PG
- Sprzątanie ciągów komunikacycyjnych
- Wycinka oraz nasadzenia drzew i krzewów lub zlecanie usług, uzyskowanie formalnych zezwoleń w tym zakresie
W pozostałym zakresie
- Obsługa transportowa
- Administrowanie flotą samochodów służbowych
- Obsługa celna oraz prowadzenie statystyki handlu towarami pomiędzy krajami członkowskimi Unii Europejskiej – System Intrastat
- Kontrola pod względem formalno – prawnym i merytorycznym płatności za dostawę paliwa dla wszystkich jednostek organizacyjnych PG oraz jej opracowanie wg rodzajowego układu kosztów
- Zlecanie wykonania pieczątek
- Zamawianie kwiatów
- Zakup biletów autobusowych i tramwajowych dla wszystkich jednpstek organizacyjnych PG
- Publikacja ogłoszeń prasowych
- Odbiór i przekazanie do recyklingu zużytych tuszy i tonerów
- Obsługa formalna najmu krótkoterminowego i koordynacja w tym zakresie
- Sprawozdawczosć w zakresie tworzenia odpadów podlegających utylizacji lub przeznaczonych do odzysku