Sekcja Osobowa
- załatwianie formalności związanych z przyjęciem, przebiegiem zatrudnienia i rozwiązaniem stosunku pracy w odniesieniu do wszystkich grup pracowników oraz współpraca w tym zakresie z jednostkami organizacyjnymi uczelni
- załatwianie formalności związanych z przejściem na emeryturę bądź rentę
- ewidencja pracowników dla potrzeb wojskowych (WKU) – zgodnie z obowiązującymi przepisami
- załatwianie formalności związanych z wypłatą z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych jednorazowego odszkodowania z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych
- obsługa grupowego ubezpieczenia pracowniczego Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń i funduszu emerytalnego PIONEER
- przygotowywanie dla władz uczelni materiałów oraz sporządzanie analiz dotyczących zatrudnienia
- sporządzanie kwartalnych i rocznych sprawozdań dla Głównego Urzędu Statystycznego
- sporządzanie związanych z zatrudnieniem sprawozdań dla ministerstwa właściwego ds. uczelni wyższych (m.in. obsada kadrowa na kierunkach studiów )
- sporządzanie i przechowywanie akt osobowych zatrudnionych pracowników
- załatwianie spraw związanych z kształceniem i dokształcaniem pracowników
- wystawianie legitymacji służbowych dla nauczycieli akademickich
- wypisywanie dyplomów doktorskich i habilitacyjnych
- przygotowywanie dokumentacji związanej ze stypendiami doktorskimi
- obsługa administracyjna: Rektorskiej Komisji ds. Nagród dla Nauczycieli Akademickich, Rektorskiej Komisji ds. Orderów i Odznaczeń oraz Medali KEN.
Sekcja Socjalna
- prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem zakładowym funduszem świadczeń socjalnych; sporządzanie projektu programu działalności socjalnej, regulaminu, wstępnych propozycji podziału środków funduszu na poszczególne cele i rodzaje działalności oraz wstępnych propozycji w zakresie przyznawania świadczeń socjalnych osobom uprawnionym
- prowadzenie spraw finansowych związanych z wydatkami z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych
- sporządzanie list wypłat dofinansowania do wypoczynku (lato, zima) osób uprawnionych (pracowników, emerytów i rencistów Politechniki Gdańskiej)
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pożyczek na cele mieszkaniowe
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zapomóg pracownikom, emerytom i rencistom
- prowadzenie spraw związanych z wypoczynkiem dzieci i młodzieży
- kompleksowe przygotowanie wypoczynku letniego (koloni i obozu) dla dzieci pracowników, emerytów i rencistów
- prowadzenie spraw związanych z działalnością kulturalno-oświatowych
- przeprowadzanie postępowań w zakresie dostaw i usług określonych w „Regulaminie zamówień publicznych PG” i innych wskazanych przez przełożonych oraz nadzór nad ich realizacją, związanych z działalnością kulturalno - oświatową, wypoczynkiem letnim dzieci i młodzieży, posiłkami profilaktycznymi, zaopatrzeniem apteczek pierwszej pomocy oraz medycyną pracy dla pracowników
- prowadzenie spraw związanych z medycyną pracy dla pracowników
- prowadzenie programu Benefit Systems.