Sekcja Osobowa

  • załatwianie formalności związanych z przyjęciem, przebiegiem zatrudnienia i rozwiązaniem stosunku pracy w odniesieniu do wszystkich grup pracowników oraz współpraca w tym zakresie z jednostkami organizacyjnymi uczelni
  • załatwianie formalności związanych z przejściem na emeryturę bądź rentę
  • ewidencja pracowników dla potrzeb wojskowych (WKU) – zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • załatwianie formalności związanych z wypłatą z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych jednorazowego odszkodowania z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych
  • obsługa grupowego ubezpieczenia pracowniczego Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń i funduszu emerytalnego PIONEER
  • przygotowywanie dla władz uczelni materiałów oraz sporządzanie analiz dotyczących zatrudnienia
  • sporządzanie kwartalnych i rocznych sprawozdań dla Głównego Urzędu Statystycznego
  • sporządzanie związanych z zatrudnieniem sprawozdań dla ministerstwa właściwego ds. uczelni wyższych (m.in. obsada kadrowa na kierunkach studiów )
  • sporządzanie i przechowywanie akt osobowych zatrudnionych pracowników
  • załatwianie spraw związanych z kształceniem i dokształcaniem pracowników
  • wystawianie legitymacji służbowych dla nauczycieli akademickich
  • wypisywanie dyplomów doktorskich i habilitacyjnych
  • przygotowywanie dokumentacji związanej ze stypendiami doktorskimi
  • obsługa administracyjna: Rektorskiej Komisji ds. Nagród dla Nauczycieli Akademickich, Rektorskiej Komisji ds. Orderów i Odznaczeń oraz Medali KEN.

Sekcja Socjalna

  • prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem zakładowym funduszem świadczeń socjalnych; sporządzanie projektu programu działalności socjalnej, regulaminu, wstępnych propozycji podziału środków funduszu na poszczególne cele i rodzaje działalności oraz wstępnych propozycji w zakresie przyznawania świadczeń socjalnych osobom uprawnionym
  • prowadzenie spraw finansowych związanych z wydatkami z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych
  • sporządzanie list wypłat dofinansowania do wypoczynku (lato, zima) osób uprawnionych (pracowników, emerytów i rencistów Politechniki Gdańskiej)
  • prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pożyczek na cele mieszkaniowe
  • prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zapomóg pracownikom, emerytom i rencistom
  • prowadzenie spraw związanych z wypoczynkiem dzieci i młodzieży
  • kompleksowe przygotowanie wypoczynku letniego (koloni i obozu) dla dzieci pracowników, emerytów i rencistów
  • prowadzenie spraw związanych z działalnością kulturalno-oświatowych
  • przeprowadzanie postępowań w zakresie dostaw i usług określonych w „Regulaminie zamówień publicznych PG” i innych wskazanych przez przełożonych oraz nadzór nad ich realizacją, związanych z działalnością kulturalno - oświatową, wypoczynkiem letnim dzieci i młodzieży, posiłkami profilaktycznymi, zaopatrzeniem apteczek pierwszej pomocy oraz medycyną pracy dla pracowników
  • prowadzenie spraw związanych z medycyną pracy dla pracowników
  • prowadzenie programu Benefit Systems.