Narzędzia do wideokonferencji i webinariów

Centrum Usług Informatycznych PG informuje, że w związku ze zbliżającym się nowym semestrem i zwiększonym zapotrzebowaniem na narzędzia do wideokonferencji oraz webinaria, zwiększone zostały zasoby aplikacji ClickMeeting tak, aby sprostać rosnącym potrzebom. Więcej szczegółów dotyczących wykorzystania aplikacji ClickMeeting znajdą Państwo na naszej stronie pomocy.

Dodatkowo, jako alternatywne rozwiązanie, wprowadzona została możliwość korzystania z oprogramowania MS Teams w roli aplikacji wspierającej. Każdy pracownik PG posiada możliwość aktywowania konta w MS Teams. Szczegółowe informacje (wraz z krótką instrukcją obsługi aplikacji) opublikowane są na stronie pomocy.

Z uwagi na integrację aplikacji ClickMeeting z platformą eNauczanie PG, sugerujemy tworzenie wykładów on-line w pierwszej kolejności z wykorzystaniem systemu ClickMeeting. Natomiast MS Teams polecamy traktować jako narzędzie wspierające, wykorzystywane przede wszystkim do organizacji pozostałych spotkań (np. spotkania pracowników, konsultacje ze studentami). Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby prowadzić wykłady za pomocą MS Teams, należy jedynie zwrócić uwagę na konieczność ręcznego dodawania odnośników do spotkań w ramach elektronicznych kursów.

Subskrypcja Uczelni w usłudze Cisco Webex będzie ważna do dnia 30.09.2020 r., co oznacza, że spotkania realizowane po tym terminie będą podlegały ograniczeniom darmowej wersji.