Podczas konferencji pragniemy poruszyć następujące obszary tematyczne, szczególnie w odniesieniu do kształcenia inżynierów:
Teoria i metodologia
• Teorie uczenia się oraz podejścia edukacyjne do e-nauczania
• Modele i strategie pedagogiczne w e-nauczaniu
• Zagadnienia związane z MOOC
• Taktyki e-nauczania
• Innowacyjne angażowanie studentów
• Nauczanie immersywne
• Standardy e-nauczania
Wdrażanie e-technologii
• Wymagania formalne
• Ograniczenia e-technologii
• Wprowadzanie i rozpowszechnianie e-technologii
Masowy otwarty kurs online
• zalety i wady,
• koszty przygotowania i prowadzenia MOOCów,
• zapewnienie jakości,
• nowoczesne środowisko uczenia się i nauczania czy powrót do starych metod,
• wpływ na szkoły wyższe,
• rola nauczyciela,
• przyszłość MOOCów.
Narzędzia i środowiska
• Systemy zarządzania treścią w e-edukacji
• Praktyczne zastosowania narzędzi autorskich
• Zaawansowane wykorzystanie multimediów
• Sztuczna inteligencja i e-nauczanie
• Nauczanie z wykorzystaniem urządzeń mobilnych (m-learning)
• Komputerowe wspomaganie oceniania
• Narzędzia Web 2.0 – co dalej?
• Symulacja i modelowanie w środowisku e-learningowym
eNauczanie języków obcych dla studentów nauk ścisłych i inżynieryjnych
• Nauczanie metodą "online" - wady i zalety
• Role i umiejętności nauczyciela
• Interakcja i komunikacja w wirtualnym środowisku uczenia się
• Użycie technologii, a efektywność uczenia się i nauczania języków obcych
Dobre praktyki i studium przypadku
• Masowe kursy online
• Nauczanie łączące techniki online i tradycyjne (blended learning)
• Motywowanie i wspieranie studentów uczących się w środowisku zdalnym
• Specyfika e-nauczania w poszczególnych dziedzinach nauki
• Zagadnienia związane z e-ocenianiem
• Moderowanie, nadzorowanie, wspieranie i ułatwianie pracy na zajęciach typu online
• e-Nauczanie grupy i jednostki
• Praca grupowa i pomoc koleżeńska w e-nauczaniu
• Przyszłość e-nauczania
Czynniki miękkie w e-nauczaniu
• Pokolenie cyfrowe
• Zagadnienia społeczno-kulturowe w e-nauczaniu
Ewaluacja i badania
• Zagadnienia badawcze w e-nauczaniu
• Ewaluacja e-technologii
• Projektowanie i użyteczność zajęć zdalnych