Zanim rozpoczniesz aplikowanie na studia Erasmus+ upewnij się, jakie są terminy składania dokumentów na Twoim wydziale i na uczelni, do której chcesz wyjechać. Na poszczególnych wydziałach PG i uczelniach zagranicznych wygląda to różnie. Cała procedura aplikowania trwa około dwóch miesięcy, więc nie warto zostawiać wszystkiego na ostatnią chwilę. Wszystkie dokumenty musisz mieć skompletowane najpóźniej na dwa tygodnie przed wyjazdem. 


Etap I: wstępna rekrutacja na wydziale 

Każdy wydział PG sam określa terminy i zasady rekrutacji. Informacji, kiedy i jakie dokumenty trzeba wysłać szukaj na stronie swojego wydziału albo u koordynatora programu na Twoim wydziale. Jeżeli pozytywnie przejdziesz rekrutację, Twój wydział poinformuję uczelnie zagraniczną, na którą chcesz wyjechać, że zostałeś zakwalifikowany i będziesz mógł przejść do etapu II - rekrutacji na uczelni zagranicznej. 

 

Etap II: rekrutacja na uczelni zagranicznej

Każda uczelnia zagraniczna sama określa zasady i terminy rekrutacji. Informacji, kiedy i jakie dokumenty trzeba wysłać szukaj na stronach internetowych uczelni (szukaj haseł: "Erasmus+", "International Relations Office" lub podobnych). Jeżeli pozytywnie przejdziesz rekrutację na uczelni zagranicznej, otrzymasz  mailowe potwierdzenie od danego uniwersytetu i będziesz mógł przejść do etapu III rekrutacji - potwierdzenia zgody na wyjazd na Twoim wydziale. 

 

Etap III: potwierdzenie zgody na wyjazd 

Po pozytywnym przejściu rekrutacji na wydziale i uczelni zagranicznej teraz wypełnij krótki wniosek o wyjazd za granicę i przekaż dokument do podpisu do Dziekana swojego wydziału.  


Etap IV: złożenie dokumentów w DMWA

Na min. 4 tygodnie przed planowanym wyjazdem musisz osobiście złożyć w Dziale Międzynarodowej Współpracy Akademickiej następujących 7 dokumentów: 

1. wniosek o wyjazd o za granicę (ten, który na etapie III podpisał dziekan Twojego wydziału);
2. dokument "Learning Agreement - Before mobility section";
3. dokument "Karta informacji o studencie";
4. dokument "Transcript of Records before mobility" (uzyskasz go w swoim dziekanacie);
5. ubezpieczenie od kosztów leczenia np. Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego EKUZ. Jak ją zdobyć? Zgłoś się swojego dziekanatu z wnioskiem o wyjazd podpisanym przez dziekana swojego Wydziału. Na tej podstawie otrzymasz w dziekanacie zaświadczenie potrzebne do otrzymania Karty EKUZ (po kartę EKUZ musisz zgłosić się do siedziby Narodowego Funduszu Zdrowia); 
6. polisę ubezpieczeniową zawierającą ubezpieczenie NWW, OC, koszty leczenia, transport medyczny, transport zwłok np. Kartę EURO<26 lub ISIC;
7. potwierdzenie zgłoszenia podróży w rządowym systemie MSZ Odyseusz (wypełnij wniosek, a potwierdzenie samo się wygeneruje). 

Po dostarczeniu dokumentów, pracownik DMWA sprawdzi ich poprawność i jeśli wszystko będzie się zgadzało przygotuje dla Ciebie umowę finansową i umówi się na jej podpisanie. Po podpisaniu umowy otrzymasz środki na swoje konto i będziesz mógł rozpocząć mobilność.