Co zrobić jeśli mój niezarejestrowany komputer nie jest przekierowywany na SRU?

Proszę podzielić się tą stroną z osobami z wyżej wymienionym problem!

Zakładając, że wina nie leży po naszej stronie i serwer działa oraz minęła co najmniej minuta od czasu podłączenia kabla, najczęstszą przyczyną nieprzekierowywania są ręcznie ustawione DNSy na komputerze. Faworytem jest tu Comodo, który robi to za użytkownika podczas instalacji. Oto kroki na Windowsie 7 które należy podjąć by przywrócić domyślne ustawienia:

  1. Wejść w Centrum sieci i udostępniania (dostępne w prawym dolnym rogu po kliknięciu na ikonkę sieci)
  2. Wejść w ustawienia karty sieciowej
  3. Wejść we właściwości Połączenia lokalnego lub Połączenia bezprzewodowego, w zależności od tego jak jesteśmy połączeni z internetem
  4. Wejść we właściwości interfejsu TCP/IPv4
  5. Zaznaczyć opcję "Otrzymaj adresy DNS automatycznie"
  6. Zapisać zmiany wychodząc z właściwości TCP/IP i właściwości połączenia

Jest jeszcze wersja bardziej "pro", którą możecie zaimponować swoim koleżankom czy kolegom! ;)

  1. Wejść w wiersz poleceń - wcisnąć kombinację Win+R i wpisać cmd
  2. Wpisać netsh interface ip set dns "Nazwa_połączenia" dhcp, gdzie nazwa połączenia to "Połączenie lokalne" dla połączenie z kabla, lub "Połączenie bezprzewodowe" dla połączenia z wifi. Na angielskich systemach odpowiednio "Local Area Network" i "Wireless Network Connection". Dostępne nazwy i ustawienia DNS można wylistować poleceniem netsh interface ip show dns

Jeśli po tych działaniach SRU wciąż nie będzie działać, a na innych komputerach działa, to proszę zgłośić się do swojego administratora lokalnego.