Inne przydatne informacje :)

1. Jak ustawić swój system do korzystania w sieci (mój system to Windows)?

  • zainstalować kartę sieciową, klienta Sieci Microsoft Networks, zestaw protokołów TCP/IP
  • ustawić dynamiczne (automatyczne) przydzielanie adresu IP i DNS
  • należy wyłączyć tunelowanie (Teredo, 6to4) w Windows Vista/7 (bardzo rzadko XP) - opisane tutaj

2. Jak mogę się skontaktować ze swoim administratorem?

Przy wejściu do akademika oraz na drzwiach do pokoi administratorów jest informacja kiedy i w jakich dniach możesz przyjść w celu wyjaśnienia problemu lub usunięcia usterki. Jeśli nikogo nie zastaniesz, napisz maila na adres swojego administratora lub admin-dsX@ds.pg.gda.pl (gdzie X oznacza numer Twojego akademika).

Grafik administratorów SKOS PG

3. Gdzie znajdę regulamin sieci SKOS PG?

Regulamin jest zamieszczony na stronie internetowej Regulamin SKOS lub do wglądu u administratora lokalnego.

4. Jaki mam mieć przewód do połączenia gniazdka z kartą sieciową?

Podłączasz się do gniazdka sieci komputerowej w ścianie, patchcordem UTP (skrętka).
Każdy kabel powinien mieć zaciśnięte poprawnie wtyczki RJ-45, patrząc blaszkami do góry:

biało-pomarańczowy pomarańczowy biało-zielony niebieski biało-niebieski zielony biało-brązowy brązowy

Każde inne zaciśnięcie kabla jest nieprawidłowe i może powodować złe działanie sieci wszystkich komputerów podłączonych do tego samego urządzenia co Ty.

5. Gdzie znajdę najważniejsze informacje dotyczące sieci?

Wszystkie informacje dotyczące sieci SKOS PG będą zamieszczanie na tej stronie, na Facebooku.

6. Gdzie zgłosić problemy z siecią?

Jeżeli problem dotyczy Twojego akademika, to należy go zgłosić u swojego administratora lokalnego. Jeżeli problem dotyczy całej sieci, to możesz to zgłosić wysyłając maila na admin@ds.pg.gda.pl.