Indywidualny plan badawczy

 

Indywidualny plan badawczy jest dokumentem wypełnianym elektronicznie, w języku angielskim i zawiera:

  • zdefiniowanie tematu badawczego wraz z określeniem celu,
  • plan i harmonogram badań obejmujący cały okres kształcenia w szkole doktorskiej ze wskazaniem mierzalnych osiągnieć (kamieni milowych) pozwalających ocenić postęp pracy, oraz potencjalnych źródeł finansowania zadań,
  • określenie terminu złożenia rozprawy doktorskiej mieszczącego się w okresie kształcenia w szkole doktorskiej,
  • plan i harmonogram publikowania wyników badań,
  • przyporządkowanie efektów kształcenia – zgodnych z wymaganiami poziomu Polskiej Ramy Kwalifikacji, opisującej za pomocą ogólnych charakterystyk zakresu i stopnia skomplikowania wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne, wymagane od osób posiadających kwalifikacje tego poziomu, potwierdzane dyplomem doktorskim i wyszczególnione w Programie kształcenia w Szkole Doktorskiej na Politechnice Gdańskiej (zwane dalej 8. Polską Ramą Kwalifikacji) – do poszczególnych elementów planu badawczego*.

*) Plan badawczy nie odnosi się do realizowanego programu kształcenia, dlatego nie należy mieszać elementów/zadań badawczych (pracy naukowej) z dydaktycznymi (realizacja zajęć, praktyki dydaktycznej).

 

Przyporządkowanie elementów planu badawczego do efektów kształcenia (tabela w sekcji 4 IPB)

  • Symbole dla I oraz II stopnia 8 poziomu PRK opisane są szczegółowo w Programie Kształcenia w Szkole Doktorskiej - 3.Efekty kształcenia.
  • Jednocześnie symbole, które związane są z Indywidualnym Planem Badawczym zestawione są w pkt 3 (Moduł kształcenia rozwijający umiejętności zawodowe związane z prezentacją badań naukowych i obecnością w międzynarodowym obiegu nauki (przygotowujący doktoranta do pracy o charakterze badawczym lub badawczo rozwojowym), realizowany pod opieką naukową promotora w odniesieniu do indywidualnego planu badawczego doktoranta) w powiązaniu z pkt 4 (Ocena śródokresowa) tabeli z rozpisanym Programem kształcenia w szkole doktorskiej (zob. str. 6-7 dokumentu). Są to następujące symbole (kody):
    1. pkt 3 Programu kształcenia: P8U_W, P8S_WG, P8U_U, P8S_UK, P8S_UO, P8U_K, P8S_KK
    2. pkt 4 Programu kształcenia: P8U_W, P8S_WG, P8S_UW, P8S_KR

Te powyższe efekty kształcenia powinny znaleźć się w sekcji czwartej (Przyporządkowanie elementów planu badawczego do efektów kształcenia) w Indywidualnym Planie Badawczym. Należy też zwrócić uwagę, iż efekty: P8U_W, P8U_U, P8U_K należą do charakterystyk I stopnia, a pozostałe to charakterystyki II stopnia.

Elementy planu badawczego' w sekcji 4 Indywidualnego Planu Badawczego  (IPB) muszą być w pewnym sensie skorelowane z 'zadaniami badawczymi'  (oraz przypisanymi do nich 'wynikami działalności badawczej'), które  zestawione są w sekcji 3 IPB. Elementem planu badawczego może być np. referat konferencyjny lub publikacja.

 

Indywidualny plan badawczy musi być uzgodniony z promotorem lub promotorami oraz zaopiniowany przez promotora pomocniczego, jeśli promotor pomocniczy został wyznaczony.
Doktorant przedstawia Dyrektorowi Szkoły indywidualny plan badawczy w terminie 12 miesięcy od rozpoczęcia kształcenia w Szkole Doktorskiej.
Indywidualny plan badawczy powinien być przygotowany w języku angielskim (szablon do pobrania ze strony druki do pobrania).