Zdobycie Grantu na innowacje dydaktyczne ENHANCE | Politechnika Gdańska

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2025-07-10

Zdobycie Grantu na innowacje dydaktyczne ENHANCE

results
Miło nam poinformować, że Alina Guzik oraz Mariusz Krzyżanowski z Wydziału Zarządzania i Ekonomii zostali laureatami konkursu na innowacje dydaktyczne ENHANCE Testbed Competition 2025, zdobywając finansowanie na realizację projektu SHIFT: Scenarios for HyFlex teaching and learning.

Projekt wspiera rozwój współpracy międzyuczelnianej studentów, promując innowacyjne, hybrydowe formy kształcenia w środowisku międzynarodowym. W jego ramach powstanie interaktywny e-book zawierający praktyczne scenariusze zajęć w formule HyFlex, umożliwiające wspólne uczenie się studentów z uczelni partnerskich sojuszu ENHANCE.

Wspomniany model HyFlex daje uczestnikom swobodę wyboru między udziałem w zajęciach stacjonarnych, zdalnych na żywo lub asynchronicznych. Takie podejście sprzyja inkluzywności, elastyczności oraz wzmacnia międzynarodową wymianę dydaktyczną.

Projekt realizowany będzie we współpracy z TU Delft (Holandia), reprezentowaną przez Francę Jonquiere, Manager Teaching and Learning Services oraz studentów z obu uczelni. Jego celem jest opracowanie gotowych do zastosowania w praktyce scenariuszy zajęć opartych na aktywnych metodach uczenia i współpracy między uczelniami.

Wśród propozycji dydaktycznych znajdą się m.in.:

  • Międzyuczelniany hackathon innowacji z wykorzystaniem metody Design Thinking

  • Zajęcia w modelu „jigsaw” (układanka dydaktyczna)

  • Mini-konferencja studencka w stylu TEDx pt. „Pokolenie Z: Jak się uczymy?”

  • Warsztaty storytellingowe rozwijające umiejętności prezentacji i komunikacji

  • Symulacja negocjacji wzmacniająca kompetencje zespołowe, perswazyjne i decyzyjne

  • Debata oksfordzka z udziałem studentów z różnych uczelni

Wszystkie scenariusze zostaną przetestowane w praktyce, a gotowy e-book udostępniony na otwartej licencji wraz z materiałami multimedialnymi, szablonami oraz wskazówkami dla nauczycieli akademickich z uczelni członkowskich ENHANCE.

Szczegółowe wyniki konkursu

45 wyświetleń