Creative Thinking in Transdisciplinary Teams
Dodatkowe informacje
KOSZT: Udział bezpłatny – 169 € za certyfikat
FORMA: Massive Open Online Course (MOOC) na platformie edX
EQF: 7
JĘZYK: Angielski
OKRES APLIKACJI: 1 lipca 2025 – 24 września 2025
LICZBA MIEJSC: nieograniczona
FORMA UCZESTNICTWA: online
OKRES NAUCZANIA: 25 września 2025 – 13 listopada 2025
Naucz się, jak zwiększyć kreatywność swojego zespołu, stosując narzędzia, sposoby myślenia i techniki, które umożliwiają współtworzenie innowacji, wspierają rozwiązywanie złożonych problemów i uwalniają kreatywny potencjał w zróżnicowanych, transdyscyplinarnych zespołach.
Jak wzbudzić kreatywność u innych? Jak zaangażować osoby z różnych środowisk w proces twórczy? I jak pomóc grupie wyjść poza schematy, by przekształcić pomysły w rzeczywisty wpływ?
Zgodnie z raportem Future of Jobs Report 2020 opracowanym przez World Economic Forum, najważniejszą umiejętnością na rok 2025 jest myślenie analityczne i innowacyjność. Oznacza to, że oprócz analizy informacji i logicznego rozwiązywania problemów zawodowych, specjaliści muszą również wykorzystywać kreatywność i nieszablonowe myślenie, aby tworzyć nowe pomysły i rozwiązania.
Inżynierowie są dobrze przygotowani w zakresie myślenia analitycznego, ale często w mniejszym stopniu w zakresie kreatywnej facylitacji. Ten kurs wprowadza kreatywny wymiar do rozwiązywania złożonych problemów. Nauczysz się, jak celowo rozwijać i kierować kreatywnością w pracy zespołowej, szczególnie w kontekście zespołów między- i transdyscyplinarnych. Mimo że kurs osadzony jest w kontekście inżynieryjnym, jest on bardzo przydatny dla wszystkich profesjonalistów chcących zwiększyć kreatywność zespołową w środowiskach współpracy.
Łącząc praktyczne ćwiczenia z solidną podstawą teoretyczną w zakresie kreatywności, kurs kładzie nacisk na umożliwienie innym bycia kreatywnymi – a nie tylko rozwijanie własnych zdolności twórczych. Skupia się na prowadzeniu zespołu przez uporządkowany proces kreatywny, pozwalający spojrzeć na problemy z nowej perspektywy, generować oryginalne pomysły i rozwiązania oraz odkrywać nowe możliwości. Kurs porusza również kwestie związane z tworzeniem wspólnego języka i atmosfery otwartości oraz zaufania – kluczowych dla efektywnej współpracy twórczej.
Po ukończeniu kursu będziesz potrafić wspierać zespoły w celowym wykorzystaniu kreatywności – niezależnie od tego, czy opracowujecie innowacyjne koncepcje projektowe, stawiacie czoła złożonym wyzwaniom w zróżnicowanej grupie, czy prowadzicie sesje kreatywne.
Nasze podejście – co nas wyróżnia
To nie jest po prostu kolejny kurs kreatywności – to kurs o kreatywności z innymi. Nasze unikalne podejście kładzie nacisk na angażowanie zróżnicowanych zespołów w kreatywną współpracę, która prowadzi do trwałego wpływu. Poznasz praktyczne narzędzia i zasady, które można zastosować od razu – również w pracy z osobami sceptycznie nastawionymi do procesów twórczych, którym łatwiej będzie je zaakceptować dzięki dobrze ugruntowanej argumentacji.
Kurs opracowany został przez Faculty of Industrial Design Engineering na TU Delft i bazuje na 50 latach doświadczeń w dziedzinie Creative Facilitation. Nasi absolwenci regularnie oceniają ten kurs jako jeden z najbardziej wartościowych – nawet dekadę po ukończeniu studiów.
Oczekiwane efekty uczenia się
Po ukończeniu kursu będziesz potrafić:
-
Stosować podstawowe zasady facylitacji celowej kreatywności podczas pracy w transdyscyplinarnych zespołach.
-
Identyfikować odpowiednie sposoby myślenia i zasady dla różnych etapów procesu kreatywnego: dywergencji, rewergerncji i konwergencji.
-
Rozpoznawać czynniki sukcesu oraz bariery dla kreatywności w spotkaniach zespołowych w codziennej pracy.
-
Opracowywać praktyczne rozwiązania i strategie pozwalające przezwyciężać zidentyfikowane bariery.
Wymagania wstępne
Nie jest wymagane żadne szczególne przygotowanie merytoryczne, ale przydatne będzie, jeśli uczestnicy mogą odnieść się do własnych doświadczeń zawodowych – takich jak spotkania zespołu czy wspólne sesje projektowe – w celu lepszego zastosowania i refleksji nad treściami kursu.