Procent wypełnienia ankiet ma znaczenie dla oceny okresowej nauczyciela akademickiego. Aby wyniki studenckiej ankiety oceny nauczyciela były uwzględnione w ocenie okresowej nauczyciela, ich zwrotność musi wynieść co najmniej 20% . Ponadto wypełniając studencką ankietę oceny nauczyciela pomagasz w określeniu, które elementy realizacji studiów są dobre i powinny być kontynuowane, a jakie wymagają modyfikacji. Odpowiedź zwrotna z wypełnionych ankiet to cenna informacja dla władz rektorskich, dziekańskich oraz dla nauczycieli akademickich. Dzięki Twojej ocenie nauczyciel akademicki wie, które ze stosowanych metod i narzędzi dydaktycznych wspiera studentów w nabywaniu przez nich wiedzy i umiejętności.
Na przełomie semestru otrzymasz mail wysłany z MojaPG informujący o uruchomieniu ankietyzacji.
Wypełniając ankietę oceny nauczyciela realnie pomagasz młodszym kolegom i koleżankom, którzy będą uczestniczyli w zajęciach w kolejnych latach.
Ankiety są całkowicie anonimowe. Konstrukcja ankietyzacji w systemie Moja PG uniemożliwia powiązanie udzielonych odpowiedzi ze studentem.
Wyniki studenckich ankiet oceny nauczyciela analizowane są przez władze rektorskie, dziekańskie, kierowników katedr oraz samych nauczycieli akademickich. Zestawienia statyczne przygotowuje Centrum Analiz Strategicznych.
Wypełnianie ankiet jest dobrowolne. Natomiast jeśli nie wypełnisz ankiety, nauczyciel, który prowadzi zajęcia nie otrzyma informacji zwrotnej nt. prowadzonych przez siebie zajęć zarówno w zakresie elementów, które warto kontynuować jak i elementów, które wymagają poprawy. Dzięki Twojej informacji zwrotnej studenci kolejnych lat będą mieli zajęcia lepszej jakości.
Wypełniając pole otwarte pamiętaj o tym, że po drugiej stronie jest człowiek, który to będzie czytał Twoją opinię. Pisząc o obszarach, które w Twoim odczuciu wymagają zmiany zachowaj kulturę wypowiedzi i szacunek do tego, do kogo kierujesz swoją informację zwrotną. Formułując swoją wypowiedź odnoś się do faktów, zdarzeń, zachowań, a nie do oceny osoby. Używaj pierwszej osoby w wypowiedzi (wypowiedzi typu „ja”) np. ja uważam/ w mojej opinii/ w moim odczuciu, w czasie zajęć potrzebowałam/ potrzebowałem …. To ważne. Dzięki precyzyjnej informacji jest większa szansa, że nauczyciela będzie wiedział, w jakim zakresie jako student i uczestnik zajęć potrzebujesz i oczekujesz zmiany. Twoja opinia ma znaczenie. Dzięki niej nauczyciel wie, w jakich obszarach może zmienić sposób prowadzenia zajęć. A w przypadku pozytywnej informacji zwrotnej nauczycielowi będzie miło, że studenci, dzięki zastosowanym przez niego metodom dydaktycznym i sposobowi prowadzenia zajęć nabywają nową wiedzę oraz umiejętności.

Ankiety są całkowicie anonimowe. Konstrukcja ankietyzacji w systemie Moja PG uniemożliwia powiązanie udzielonych odpowiedzi ze studentem. Mechanizm studenckich ankiet oceny nauczyciela jest podobny do wyborów prezydenckich. Wiemy jedynie czy ktoś oddał swój głos w wyborach, natomiast nikt nie wie kogo dana osoba wskazała jako swojego kandydata na prezydenta. W studenckich ankietach oceny nauczyciela jedyną dana możliwą do weryfikacji, jest to, czy dany student wypełnił ankiety.
Pomocy w zakresie zastosowania aktywizujących metod dydaktycznych udziela Centrum Nowoczesnej Edukacji PG. Zachęcamy do kontaktu z CNE.
Procent wypełnienia ankiet, to konkretna liczba studentów. Na zajęciach, w grupach laboratoryjnych, czy ćwiczeniowych, każdy głos ma znaczenie. Pozytywny oraz negatywny. Gdy ankietę wypełnią 3 osoby z grupy 10 osobowej, wpływ na średnią ocenę ma każdy pojedynczy głos. Zachęcanie studentów do udziału w ankietyzacji leży w interesie każdego ocenianego nauczyciela.
Nie ma takiej możliwości. Ankiety są anonimowe. Nauczyciel może oczywiście poznać swoje wyniki, jednak tylko w formie danych statystycznych.
Ocena powinna zostać omówiona z bezpośrednim przełożonym, w celu analizy nieprawidłowości. Wsparcie dla nauczycieli zapewnia Centrum Nowoczesnej Edukacji. Można umówić się na mentoring zajęć czy poprosić o wsparcie w zakresie metodyki prowadzenia zajęć.