W ramach realizacji projektu zrealizowano szereg działań mających na celu wzmocnienie promocji międzynarodowej uczelni.
Kluczowe rezultaty to:
1. Udział w wydarzeniach podnoszących kompetencje z zakresu promocji międzynarodowej, w tym m.in.:
- szkolenie z TikToka, podczas którego pracownicy poznali profesjonalne metody tworzenia angażujących treści dla międzynarodowych kandydatów na studia,
- coroczna konferencja Study.eu, Digital Marketing Day która znacząco wpłynęła na jakość materiałów marketingowych oraz komunikację prowadzoną przez pracowników CWM,
- szkolenia organizowane przez European Association for International Education (EAIE), które podniosły kompetencje zespołu w zakresie internacjonalizacji uczelni.
2. Organizacja międzynarodowej konferencji hybrydowej poświęconej nowoczesnemu marketingowi uczelni była jednym z kluczowych działań projektu. Konferencja skupiła się na analizie strategii promocji edukacji wyższej na poziomie lokalnym i globalnym, podzielona była na cztery panele:
- Panele 1 i 2 (w języku angielskim): Omówiono międzynarodową promocję edukacji wyższej oraz obecność polskich uczelni na arenie światowej, z udziałem ekspertów z różnych krajów, którzy przedstawili praktyczne strategie i dobre praktyki.
- Panele 3 i 4 (w języku polskim): Przeanalizowano rolę polskich uczelni w międzynarodowych sieciach współpracy oraz czynniki kształtujące wizerunek instytucji na poziomie lokalnym, z udziałem przedstawicieli polskich uczelni i studentów.
Wszystkie panele prowadzone były przez doświadczonych moderatorów z zakresu komunikacji i współpracy międzynarodowej. Organizatorzy zapewnili tłumaczenia na język angielski i polski, co umożliwiło uczestnikom swobodną wymianę wiedzy i doświadczeń.
📻LINK do wydarzenia oraz 📸 Relacja z wydarzenia.
3. Produkcja 2 profesjonalnych filmów promocyjnych:
- film o absolwentach – przedstawiający ich kariery, perspektywy i sukcesy zawodowe, pokazujący, że PG umożliwia zdobycie dobrze płatnego zawodu dostosowanego do potrzeb nowoczesnego rynku pracy,
- film o potencjale naukowym PG – ukazujący uczelnię jako silne centrum badawczo-naukowe (m.in. STOS, nowe Centra Badawcze, ponad 600 laboratoriów), oferujące szerokie możliwości rozwoju kariery naukowej w ramach współpracy międzynarodowej (ENHANCE Alliance, CESAER)
4. Realizacja sesji fotograficznej na terenie kampusu Politechniki Gdańskiej i Trójmiasta zaowocowała powstaniem 200 unikatowych zdjęć ukazujących życie akademickie i ofertę uczelni. Zdjęcia przedstawiają m.in. pracowników i naukowców PG, studentów, nowoczesne laboratoria, centra badawcze (STOS, BioTechMed, EkoTech, Technologie Cyfrowe, Materiały Przyszłości), a także przestrzenie uczelni i miejsca spotkań studentów. Materiały są wykorzystywane w social mediach, na stronach internetowych oraz udostępniane jednostkom PG.

5. współpraca z influencerami (studentami, absolwentami i pracownikami)
6. Przygotowanie krótkich materiałów wideo do mediów społecznościowych.
7. Zakup licencji na narzędzie Canva Pro
zapewnił zespołowi łatwy dostęp do zdjęć, szablonów i gotowych projektów, co znacząco usprawniło pracę nad materiałami promocyjnymi.
8. Przygotowanie ulotki dla kandydatów, studentów i gości zagranicznych w 2 wersjach językowych
- ulotka rekrutacyjna dla kandydatów PL (pdf, 1.69MB) i ANG (pdf, 1.30MB)
- ulotka na miasto Ulotka na miasto (pdf, 722.04kB)
- folder o uczelni ANG
Projekt “Promocja międzynarodowa Politechniki Gdańskiej” finansowany jest przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej w ramach Programu Welcome to Poland 2022.