
Członkowie Zespołu reprezentują młodych naukowców na kluczowych wizytacjach przedstawicieli komisji akredytujących Uczelnię. Uczestniczyli między innymi w:
- spotkaniach z komisarzami europejskimi w procesie oceny PG pod kątem realizacji Strategii HR4R
- rozmowach z ekspertami z komisji oceny śródokresowej IDUB.
Organizacja wydarzeń naukowych
Zespół zorganizował i współorganizował liczne wydarzenia integrujące społeczność akademicką, w tym:
- Kongres "Nauka ponad podziałami" (12-13.09.2024 r.),
- Dzień Młodego Naukowca (27.06.2024 r.),
- Piknik Młodego Naukowca (14.09.2023 r.)
- cykl spotkań "Porozmawiajmy o... porozmawiajmy z...",
- planowane "Forum młodych naukowców".
Wnioski i zmiany systemowe
- Zespół zawnioskował do prorektora ds. nauki o wdrożenie rocznych planów działań na rzecz młodych naukowców. Na ich podstawie władze wydziałów i szkół doktorskich opracowały i realizowały plany do 06.2024 r., a w niektórych jednostkach są one kontynuowane w obecnej kadencji.
- Na wniosek młodych naukowców zmieniono Regulamin oceny okresowej nauczycieli akademickich (Zarządzenie Rektora PG nr 8/2025 z 5 lutego 2025 r.), wydłużając okres pierwszej oceny z 12 do 18 miesięcy od zatrudnienia.
- Zespół aktywnie uczestniczył w procesie zmiany Polityki zatrudniania nauczycieli akademickich, zgłaszając uwagi do projektu Polityki OTM-R (Zarządzenie Rektora PG nr 41/2024 z 8 października 2024 r.).
Realizacja Strategii HR4R
- Od 02.2024 r. organizowane są szkolenia z pierwszej pomocy dla doktorantów i pracowników PG.
- Od 10.2023 r. Centrum HR wdrożyło onboarding dla nowo zatrudnionych pracowników.
- W 11.2023 r. Rektor podpisał zarządzenie wprowadzające program rozwoju kompetencji, w tym Akademię Lidera dla kierowników jednostek.
- Wprowadzono online niektóre druki i formularze, np. dotyczące aplikowania o granty IDUB czy zaliczek na delegacje dla doktorantów.
Usprawnienie komunikacji
Dzięki staraniom Zespołu stworzono wspólny kanał komunikacji dla młodych naukowców, umożliwiający masową wysyłkę maili – zarówno do całej społeczności, jak i do naukowców skupionych wokół konkretnych dyscyplin na wydziałach.