dr inż. Anna Banaś | Gdańsk University of Technology

Page content

dr inż. Anna Banaś

Contact:

email:
annbanas@pg.edu.pl
website:
https://mostwiedzy.pl/anna.banas

Positions:

Assistant professor

workplace:
Katedra Konstrukcji Inżynierskich
Budynek A Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska-Żelbet, 208
dr inż. Anna Banaś

Publications:

  1. Publication

    Podczas użytkowania zabytków nieruchomych, którymi bardzo często są obiekty sakralne, nierzadko zachodzi konieczność stworzenia, znajdującego się wewnątrz obiektu, kopii oryginalnego elementu, w tym również będącego zabytkiem ruchomym. Realizacja wiernej kopii użytkowej, niezależnie od przyczyn konieczności jej wykonania, wymaga zastosowania techniki umożliwiającej stworzenie samej repliki. Kluczowymi wymaganiami dla techniki tworzenia...

    Full text available to download

  2. Publication

    - Materiały Budowlane - Year 2024

    Intensywny rozwój infrastruktury transportowej, przez budowę konwencjonalnych nawierzchni drogowych, powoduje przekształcanie naturalnego przepuszczalnego gruntu w nieprzepuszczalne pokrycie terenu [1 – 4]. Nawierzchnie nieprzepuszczalne przyczyniają się do zmian w środowisku lokalnym, szczególnie miejskim, które dotyczą nie tylko aspektów hydrologicznych, ale również wpływają na zmiany termiczne [5, 6]. W niniejszym artykule przedstawiono...

    Full text available to download

  3. Publication
    • A. Banaś
    • D. Białecki
    • M. Majewski
    • A. Kuryłowicz

    - Year 2023

    Uwzględnienie możliwości wystąpienia procesów korozyjnych, czy to na etapie budowy nowych obiektów, czy na etapie remontu konstrukcji już istniejących, jest bardzo istotną kwestią. Ma ona niekiedy decydujący wpływ na powodzenie całej inwestycji oraz na utrzymanie jak najdłuższego czasu eksploatacji samej konstrukcji. Stosowanie innych niż standardowe metod zabezpieczenia stali zbrojeniowej w konstrukcjach żelbetowych kolejowych,...

    Full text to download in external service

  4. The research was carried out due to the problem of vibration on the lively pedestrian drawbridge across the Motlawa River in the city of Gdansk. In the design stage, the main span of the footbridge showed unfavorable dynamic properties, which may create a comfort problem for pedestrians. The first vertical bending eigenfrequency was recognized as 1.64 Hz. The original design of the footbridge was equipped with a driving cylinder...

    Full text available to download

  5. Publication

    - Year 2022

    Choć beton jamisty jest stosowany w budownictwie od wielu lat, to mimo swoich wyjątkowych właściwości filtracyjnych jest często niedocenianym elementem budowlanym. Wynika to z jego niewystarczającej wytrzymałości, która spowodowana jest brakiem frakcji piaskowej. Patrząc na problem z drugiej strony, właściwe odwodnienie nawierzchni komunikacyjnych jest podstawowym zadaniem, które musi rozwiązać projektant. Szybkie odprowadzenie...

    Full text available to download

data from Bridge of Knowledge open in new tab Bridge of Knowledge

Projects: