mgr inż. Mirosław Grygorowicz | Gdańsk University of Technology

Page content

mgr inż. Mirosław Grygorowicz

Contact:

email:
snop@pg.edu.pl
website:
https://mostwiedzy.pl/miroslaw-grygorowicz,6406-1

Positions:

Senior Scientific and Technical Specialist

workplace:
Instytut Budowy Okrętów
Budynek Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa pokój 333
phone:
(58) 347 13 68
mgr inż. Mirosław Grygorowicz

Publications:

  1. Publication

    Computing the power required to meet a ship’s operational needs is one of the most important tasks in naval design. The power required to propel a vessel is directly related to the resistance the hull experiences as it moves through the water. The conventional method of determining a ship’s resistance involves towing tank tests of ship models at a fixed speed; however, for short-range vessels, where constant speed is not the primary...

    Full text available to download

  2. The article presents a design of a floating platform for offshore wind turbines. The concept is a modification of the Spar design and consists of three variable section columns connected to each other by a ballast tank in the lower part of the platform. This solution makes it possible to influence the position of the centre of buoyancy and the centre of mass of the structure. Compared to the classic Spar platform structure, the...

    Full text available to download

  3. The paper presents an innovative solution which is heave plates with holes. The long-known heave plates are designed to damp the heave motion of platforms. They are most often used for Spar platforms. The growing interest in this type of platform as supporting structures for offshore wind turbines makes it necessary to look for new solutions. Based on the available literature and the authors’ own research, it was concluded that...

    Full text available to download

  4. Publication

    Weryfikacja opiera się głównie na serii systematycznych badań modelowych wykonanych w roku 2001 w Laboratorium Hydromechaniki Okrętu WOIO PG. Zademonstrowano prognozy oporu jachtu wykonane trzema metodami z oszacowaniem i dyskusją rozbieżności wyników. Przeprowadzone badania są zorientowane na opracowanie wiarygodnego programu komputerowego dla prognozowania prędkości i innych parametrów ruchu żaglowych, regatowych jachtów oceanicznych...

  5. Publication

    Artykuł przedstawia serię hydrodynamicznych badań swobodnych dwóch modeli pędnika podowego. Pędniki zostały zaprojektowane i zbudowane specjalnie dla dwóch wersji dużego modelu okrętu z własnym napędem, przeznaczonego do eksperymentów manewrowych. Jedna wersja jest napędzana pojedyńczym pędnikiem, druga jest wyposażona w dwa pędniki. Oba modele podów były badane w kanale obiegowym. Celem eksperymentu były pomiary sześciu składowych...

data from Bridge of Knowledge open in new tab Bridge of Knowledge

Projects:

  1. Projects

    Project manager: dr inż. Maciej Reichel   Financial Program Name: Polsko-Tajwański Program Badawczy

    Project realized in Institute of Naval Architecture according to PL-TW/IX/43/ZEROWASTEPORTS/2022 agreement

data from Bridge of Knowledge open in new tab Bridge of Knowledge