Płynąć pod prąd, czyli jak przetrwać w dżungli elektryczności i magnetyzmu | Politechnika Gdańska

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2025-02-14

Płynąć pod prąd, czyli jak przetrwać w dżungli elektryczności i magnetyzmu

Zdjęcie grupowe
Spotkanie akademickie na Politechnice Gdańskiej: "Płynąć pod prąd, czyli jak przetrwać w dżungli elektryczności i magnetyzmu"

W sobotę, 8 lutego 2025 roku, na Politechnice Gdańskiej odbyło się spotkanie akademickie zatytułowane "Płynąć pod prąd, czyli jak przetrwać w dżungli elektryczności i magnetyzmu". Wydarzenie skierowane było do uczniów szkół ponadpodstawowych zainteresowanych fizyką.

Zgodnie z programem wydarzenie rozpoczął wykład prowadzony przez dr. inż. Ireneusza Linerta, który przybliżył uczestnikom zagadnienia związane z elektrycznością i magnetyzmem. Poruszono takie tematy, jak:

  • Prędkość przepływu prądu elektrycznego oraz powody, dla których nie należy podłączać amperomierza bezpośrednio do gniazdka elektrycznego.

  • Oddziaływanie prądu elektrycznego z polem magnetycznym oraz zasada działania silnika elektrycznego.

  • Metody wytwarzania prądu elektrycznego w warunkach polowych, nawiązując do popularnych przykładów z kultury masowej.

Po przerwie uczestnicy wzięli udział w ćwiczeniach prowadzonych przez dr hab. inż. Beatę Bochentyn oraz dr hab. inż. Jakuba Karczewskiego, podczas których mieli okazję praktycznie zastosować zdobytą wiedzę. Spotkanie zakończyło się sesją laboratoryjną, gdzie pod okiem dr. inż. Ireneusza Linerta i dr hab. inż. Beaty Bochentyn uczestnicy samodzielnie przeprowadzali doświadczenia, pogłębiając swoje zrozumienie omawianych zagadnień. Podczas zajęć praktycznych wsparcia uczniom udzielali również inż. Dariusz Wiszowaty oraz inż. Jarosław Nowakowski.

Wydarzenie spotkało się z dużym zainteresowaniem i entuzjazmem ze strony młodzieży, dostarczając im nie tylko wiedzy teoretycznej, ale także praktycznych umiejętności w dziedzinie elektryczności i magnetyzmu.

Działamy dalej!

Dziękujemy za Wasze zaangażowanie i do zobaczenia na kolejnych zajęciach!

#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie

22 wyświetleń