The situation of the social distancing imposed top-down forced many academics around the world to suddenly change their teaching methods and to shift from a traditional approach to a blended one or completely remote e-learning approach.
A large number of academics employed by the members of the consortium expressed the lack of the appropriate methodological preparation and resources to conduct the classes this way.
Equipping the academics with the appropriate skills and tools is a complex task, which is why it is necessary to launch a project which comprehensively responds to the needs of the beneficiaries.
An original project entitled "Comprehensive project for distance teaching skills and multimedia resources for technical universities in Europe" - or, simply, E-TECH was approved and received the grant in the call
Erasmus+ Strategic partnership for the digital education in higer education sector
The leader of the project - GUT Faculty of Mechanical Engineering and Ship Technology partnered with FH Joanneum Gesellschaft MBH of Graz in Austria and Universita Politecnica Delle Marche of Ancona in Italy. The project also received a support from SEA - The Society for Academic E-learning.
PL
Sytuacja związana z narzuconą odgórnie koniecznością zachowania dystansu społecznego zmusiła nauczycieli akademickich na całym świecie do nagłej zmiany metod nauczania i przejścia z tradycyjnego modelu nauczania na model hybrydowy lub całkowicie zdalny.
Duża liczba nauczycieli zatrudnionych przez uczelnie uczestniczące w projekcie stwierdziła brak odpowiedniego przygotowania metodycznego oraz brak zasobów do prowadzenia zajęć w takim trybie.
Wyposażenie personelu akademickiego w odpowiednie umiejętności i narzędzia jest skomplikowanym zadaniem, dlatego też zasadnym jest uruchomienie projektu, który umożliwi całościowe spełnienie potrzeb beneficjentów.
Oryginalny projekt zatytułowany "Comprehensive project for distance teaching skills and multimedia resources for technical universities in Europe" - lub, po prostu, E-TECH zyskał aprobatę Komisji Europejskiej i otrzymał finansowanie w ramach partnerstwa strategicznego Erasmus+ dla edukacji cyfrowej w sektorze szkolnictwa wyższego.
Lider projektu - Wydział Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa PG stworzył konsorcjum z FH Joanneum Gesselschaft MBH z Graz w Austrii oraz Universita Politecnica Delle Marche z Ankony we Włoszech. Projekt otrzymał również wsparcie ze Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego.
AT
Soziale Distanzierung zwang viele Lehrende auf der ganzen Welt, ihre Lehrmethoden plötzlich zu ändern und von einem traditionellen zu einem gemischten oder vollständigen Online Modus überzugehen.
Viele Lehrende an den Partnerhochschulen wiesen auf das Defizit hin, dass keine angemessene methodische Vorbereitung und keine Ressourcen vorhanden sind, um den Unterricht auf diese Weise durchzuführen.
Die Ausstattung der MitarbeiterInnen mit den entsprechenden Fähigkeiten und Werkzeugen ist eine komplexe Aufgabe, weshalb es uns notwendig erschien, ein Projekt zu starten, das umfassend auf die Bedürfnisse der genannten Zielgruppe eingeht.
Das gemeinsame Projekt der erwähnten Hochschulen mit dem Titel " Comprehensive project for distance teaching skills and multimedia resources for technical universities in Europe" - oder kurz E-TECH - wurde genehmigt und erhielt die Förderung im Rahmen von Erasmus+ Strategische Partnerschaft für digitale Bildung im Hochschulbereich.
Projektkoordinator – die Fakultät für Maschinenbau und Schiffstechnik der Technischen Universität Gdansk – arbeitet eng mit der FH JOANNEUM Gesellschaft MBH aus Graz, Österreich, und der Universita Politecnica Delle Marche aus Ancona, Italien, zusammen. Unterstützung bekommt das Projekt auch von SEA – The Society for Academic E Learning.