Zaczarowany świat rzeczywisty i urojony | Politechnika Gdańska

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2025-02-17

Zaczarowany świat rzeczywisty i urojony

Zdjęcie grupowe
Spotkanie akademickie na Politechnice Gdańskiej: "Zaczarowany świat rzeczywisty i urojony"

W sobotę, 8 lutego 2025 roku, w ramach drugiej edycji programu Zdolni z Pomorza odbyło się pierwsze spotkanie akademickie z matematyki. Na zajęciach „Zaczarowany świat rzeczywisty i urojony” zapisało się 44 uczestników, jednak w zajęciach wykładowych i praktycznych wzięło udział 26 osób. Niestety 18 osobom nie udało się dotrzeć na spotkanie. Spotkanie rozpoczęło się, podobnie jak w poprzednich edycjach, o godzinie 10:15 od wykładu, którego prelegentką była mgr inż. Dorota Żarek.

Po przeprowadzeniu testu sprawdzającego wiedzę uczestników, omówione zostały historia liczb urojonych i ich zastosowanie w otaczającym nas świecie oraz podstawy teoretyczne związane z działaniami dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia liczb zespolonych, jak również podnoszenia liczby zespolonej do potęgi n oraz wyznaczania wszystkich pierwiastków n-tego stopnia. Następnie po krótkiej przerwie uczniowie zostali podzieleni się na dwie grupy ćwiczeniowe, które poprowadziły mgr Anetta Brękiewicz-Sieg oraz mgr inż. Dorota Żarek. Podczas ćwiczeń uczniowie doskonalili umiejętność zastosowania wiedzy teoretycznej z liczb zespolonych do rozwiązywania zadań. Uczestnicy spotkania mieli możliwość pracy w mniejszych grupach. Zadania, które sprawiły kłopot, zostały omówione i rozwiązane na tablicy przez uczniów bądź wykładowców. Jak pokazały późniejsze wyniki ankiet, przekazywane treści na zajęciach były interesujące, zrozumiałe i odpowiednie do ich poziomu. Beneficjenci spotkania wysoko ocenili pomoce naukowe, jak i zaangażowanie oraz kompetencje wykładowców prowadzących zajęcia.

Po ćwiczeniach rachunkowych odbyła się półgodzinna przerwa na posiłek i rozmowy w gronie uczestników i wykładowców. Na zakończenie spotkania odbyły się zajęcia warsztatowe przy komputerach. Uczniowie poznali podstawowe zalety darmowego oprogramowania GeoGebra. Następnie otrzymali instrukcję opisującą krok po kroku jak wykonać aplet pozwalający wyznaczyć wszystkie pierwiastki dowolnej liczby zespolonej. Warto nadmienić, że każdy uczeń tworzył aplet we własnym tempie. Pod koniec zajęć sprawdzony został poziom zdobytych kompetencji. Uczestnicy spotkania mogli wyrazić opinię na temat samych zajęć – jak się okazało później, bardzo pozytywną.

Dziękujemy za Wasze zaangażowanie i do zobaczenia na kolejnych zajęciach!

#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie

7 wyświetleń