Data dodania: 2021-09-28
Jak stworzyć kurs e-learning na wysokim poziomie? Pomoże w tym projekt E-TECH
Z tego powodu naukowcy z Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa we współpracy z Centrum Nowoczesnej Edukacji PG opracowali koncepcję projektu E-TECH „Comprehensive project for distance teaching skills and multimedia resources for technical universities in Europe”, który pomoże nauczycielom w całej Europie zmierzyć się ze wspomnianym wyzwaniami. Liderem inicjatywy jest Politechnika Gdańska, która zaprosiła do współpracy austriacką wyższą uczelnię FH Joanneum Gesellschaft MBH z Graz a także włoski uniwersytet Universita Politecnica delle Marche z Ancony oraz polskie Stowarzyszenie E-learningu Akademickiego (SEA).
– Pracownicy zajmujący się naukami technicznymi przygotowują kursy e-learning, ale często brakuje im umiejętności tworzenia takich szkoleń – mówi dr inż. Marek Chodnicki z Instytutu Mechaniki i Konstrukcji Maszyn. - Główne luki, jakie zauważyliśmy, to np. brak dostępności materiałów, by taki kurs zrobić, a także brak bazy danych: gotowych szablonów czy przykładów do rozwiązania – dodaje.
Interaktywny przewodnik
Autorzy projektu planują utworzyć interaktywny przewodnik dotyczący e-learningu i nauczania na odległość, przygotować kurs dla nauczycieli na temat tego, jak tworzyć szkolenia e-learningowe oraz wykonać przykładowy kursu e–learningowy dla studentów z jednego wybranego przedmiotu ścisłego. Wszystko zostanie uzupełnione o ogólnodostępny bank multimediów dla nauczycieli.
– W ramach projektu powstanie nowoczesny multimedialny podręcznik, który w przystępny i atrakcyjny sposób przedstawi praktyczne porady na temat projektowania zdalnych zajęć i kursów e-learningowych. Mamy marzenie, by opracować go w taki sposób, aby każdy chciał po niego sięgnąć i żeby każdy znalazł w nim praktyczne porady do zastosowania od zaraz – zaznacza mgr Alina Guzik, współautorka wniosku.
Nad opracowaniem wniosku pracował międzywydziałowy zespół ekspertów w składzie: dr inż. Marek Chodnicki; mgr Alina Guzik; prof. Mariusz Deja; prof. Anna Lis; dr Iwona Mokwa-Tarnowska; mgr Maciej Zaremba oraz dr Anita Dąbrowicz-Tlałka, prof. PG.
Pomysł został doceniony i wsparty grantem w konkursie Erasmus+ KA226 Partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji cyfrowej w sektorze szkolnictwa wyższego.