Data dodania: 2021-12-13
Nabór wniosków w II konkursie Uranium Supporting Cooperation With High Schools
Program Uranium stanowi element realizacji zadań IDUB w zakresie podniesienia jakości kształcenia studentów i doktorantów, w szczególności na kierunkach i dyscyplinach naukowych związanych z priorytetowymi obszarami badawczymi uczelni, Działania III.3. (Doskonalenie systemu rekrutacji na studia w celu pozyskiwania najlepszych kandydatów). Celem Programu jest wspieranie współpracy uczelni ze szkołami średnimi, głównie spoza Trójmiasta, wyłaniającymi najzdolniejszych absolwentów jako przyszłych studentów Politechniki Gdańskiej, w szczególności na kierunkach powiązanych z tematyką badawczą Centrów POB. Drogą do osiągnięcia celu są granty dla pracowników PG koordynujących współpracę uczelni z wybraną szkołą średnią.
Budżet i warunki realizacji projektu
- Wysokość grantu w programie URANIUM wynosi maksymalnie 30 000 PLN, a okres jego realizacji jest nie dłuższy niż 12 miesięcy.
- Wnioski o przyznanie grantu mogą być składane przez pracowników dydaktycznych lub badawczo-dydaktycznych Politechniki Gdańskiej.
W skład kosztów mogą wchodzić m.in.:
- wynagrodzenie dla kierownika grantu, wypłacane w postaci dodatku do wynagrodzenia zasadniczego, z uwzględnieniem zasad obowiązującego Regulaminu wynagradzania pracowników PG;
- wydatki ponoszone na realizację współpracy ze szkołą średnią, w tym wynagrodzenia dla osób prowadzących zajęcia.
Regulamin programu URANIUM, wzór wniosku o przyznanie grantu oraz wzór sprawozdania z realizacji grantu stanowią załączniki do Zarządzenia Rektora PG nr 69/2021 z 29 listopada 2021 r.
Jak aplikować?
- Nabór wniosków będzie trwał od 9 grudnia 2021 r. do 31 stycznia 2022 r. do godz. 23:59. Wnioski należy składać drogą elektroniczną na adres uranium@pg.edu.pl. Oryginał wniosku należy złożyć w Dziale Kształcenia.
- Do wniosku należy załączyć deklarację woli współpracy ze strony dyrektora szkoły średniej w formie projektu umowy o współpracy lub listu intencyjnego.