Data dodania: 2022-06-13
Energia z wiatru to nasza jedyna nadzieja. Cykl „Dlaczego?”, odcinek 3
Już ponad 1,2 mln internautów obejrzało pierwsze dwa odcinki popularnonaukowego cyklu wideo pt. „Dlaczego?”, którego koproducentem jest Politechnika Gdańska. W sobotę odbyła się premiera 3. odcinka, w którym prof. Zbigniew Korczewski z Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa, a także współtwórca Centrum Morskiej Energetyki Wiatrowej PG, pomaga twórcom odpowiedzieć na pytanie: „Dlaczego Polska jest skazana na energię z wiatru?”.
– Program „Dlaczego?” znakomicie wypełnia lukę informacyjną w edukacji szkolnej, głównie w zakresie rozwijanych na świecie nowych technologii, jak również współczesnych problemów społeczno-ekonomicznych – ocenia prof. Zbigniew Korczewski, konsultant naukowy odcinka. – Formuła programu utrzymana jest w ciekawej i ostatnio bardzo popularnej konwencji fabularyzowanego dokumentu, uzupełnianego elementami animacji, jak np. w amerykańskim serialu „Wyjaśniamy” dostępnym na platformie Netflix. Cieszy, że mamy dzisiaj również polskiego przedstawiciela tego gatunku.
Obejrzyj 3 odcinek cyklu „Dlaczego?” na GAZETA.PL
O cyklu „Dlaczego?”
Cykl „Dlaczego?" jest skierowany głównie do młodych widzów i został zainspirowany najpopularniejszymi pytaniami, jakie wpisują do internetowych wyszukiwarek. Politechnika Gdańska jest patronem naukowym i koproducentem cyklu, stąd w udzielaniu odpowiedzi pomagają naukowcy i doktoranci PG, którzy brali też udział w tworzeniu scenariuszy i udzielali konsultacji naukowych twórcy i reżyserowi formatu Sebastianowi Wasilewskiemu, którego firma Based Media stoi za powstaniem cyklu. Wiele ujęć umieszczonych w serii „Dlaczego?” nakręcono w specjalistycznych laboratoriach PG oraz plenerach kampusu w Gdańsku Wrzeszczu.
Pierwszy sezon ma 8 odcinków, publikowanych w tygodniowych odstępach – co sobotę ok. godz. 10:00 – na otwarciu głównej strony Gazeta.pl - jednego z najpopularniejszych portali internetowych w Polsce, a także w serwisie YouTube.
Pierwszy odcinek pt. „Dlaczego oceny w szkole są bez sensu”, w którym twórcy zabrali się za analizę obowiązującego systemu oceniania w polskich szkołach, tylko podczas premierowego weekendu obejrzało ponad 500 tys. internautów. Drugi odcinek, pt. „Dlaczego piłkarze tyle zarabiają?” obejrzało ponad 700 tys. osób.