Data dodania: 2023-11-29
Konferencja „Lustro mediów IV – od chat botów do CX i UX”
Jak sztuczna inteligencja zmienia naukę i wpływa na wiedzę? Czy doprowadzi do – jak zapowiada Robin Raskin – szybkiego „upadku kampusów”? Z kim może konkurować o miejsce pracy i dlaczego? Czy „rozumie” piękno i jest kreatywna? Jak zmieni naturę twórczości? Czy oznacza „koniec” reklamy i marketingu? Czy na pewno jest „sztuczna” i „inteligentna”? Jak wpływa na się doświadczanie prawdy i dezinformacji? Czym wreszcie stanie się społeczeństwo, gdy powstaną byty cyfrowe z formą świadomości? To tylko niewielka część pytań stawianych sobie przez organizatorów konferencji.
W programie m.in.:
- Sztuczna inteligencja a teoria nauki;
- Sztuczna inteligencja a zarządzanie humanistyczne;
- Sztuczna inteligencja a wybory/postawy polityczne, społeczne i decyzje gospodarcze;
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji w zarządzaniu informacją i dezinformacją;
- Rola wykorzystania sztucznej inteligencji w uzależnieniu użytkowników, w tym wykorzystania tzw. manipulacyjnych wzorców (ang. dark pattern);
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji w zarządzaniu informacją, w tym w ramach doświadczenia użytkownika (CX i UX);
- Rola nowych technologii w tworzeniu i doborze informacji (m.in. data journalism);
- Ideologia, rola i tożsamości dziennikarzy i marketerów w obliczu sztucznej inteligencji;
- Wpływ sztucznej inteligencji na pracę (nie tylko w mediach i marketingu);
- Chatboty a „koniec dziennikarstwa”;
- Chatboty a problemy prawne (prawo autorskie, problem odpowiedzialności za treści i dystrybucję).
Miejsce konferencji:
Centrum Kompetencji STOS (budynek nr 51 na mapie kampusu) oraz na Wydziale Zarządzania i Ekonomii (budynek nr 50 na mapie kampusu)