Program dofinansowania aktywności publikacyjnej i patentowej, stanowi element realizacji zadań Centrum BioTechMed Politechniki Gdańskiej (PG) w ramach Inicjatywy Doskonałości – Uczelnia Badawcza, służący wspieraniu wysokiej jakości działalności naukowej. Celem programu jest wsparcie pracowników PG w upowszechnianiu wyników badań poprzez publikowanie artykułów naukowych oraz zgłoszeń patentowych, zgodne z zakresem tematycznym Centrum BioTechMed.
Alokacja programu wynosi 200 000 PLN pochodzą z budżetu Centrum BioTechMed i zostają przeznaczone na częściowe pokrycie kosztów publikacyjnych oraz zgłoszeń patentowych, zgodnie z warunkami określonymi w niniejszym regulaminie.
Co można zyskać?
- Dofinansowanie może zostać przyznane na pokrycie części kosztów publikacyjnych lub patentowych, nie więcej niż 50% kosztów, do maksymalnej wysokości 10 000 PLN.
- Dofinansowanie mogą ubiegać się pracownicy PG oraz doktoranci PG szkoły doktorskiej na PG, których publikacje:
- Zostały opublikowane w czasopismach znajdujących się na aktualnej liście ministerialnej z punktacją 70 lub 100 punktów,
- Klasyfikują się w kwartylu Q1 lub Q2 w odpowiedniej dyscyplinie według bazy Web of Science,
- Zawierają afiliację Centrum BioTechMed PG lub w przypadku braku takiej możliwości – informację o współfinansowaniu ze środków CBTM PG
Uwaga
Wsparciu w ramach programu nie podlegają opłaty na publikacje artykułów, których opublikowanie w formule OPEN ACCESS może zostać w pełni finansowane w ramach programów krajowych i konsorcyjnych wyszczególnionych na stronie internetowej Biblioteki PG lub z kosztów pośrednich grantu NCN. Finansowanie nie dotyczy także artykułów w czasopismach wydawnictw, które stosują model biznesowy OPEN ACCESS (tj. BioMed Central, Copernicus Publications, Dove Medical Press, Frontiers, Hindawi, MDPI, Open Library of Humanities, PLOS).
Jaki jest okres realizacji projektu?
Wnioski w programie można składać w trybie ciągłym do wyczerpania alokacji w programie. Wnioski składane są przez:
- pracownika PG lub doktorant PG, który jest autorem korespondencyjnym artykułu, w przypadku programu dotyczącego aktywności publikacyjnej,
- pracownika PG, który jest współtwórcą patentu, do którego PG posiada prawe majątkowe w przypadku programu dotyczącego aktywności patentowej.
Jak i kiedy składać wniosek o dofinansowanie?
- Wnioski należy składać wyłącznie drogą elektroniczną przez Moduł Granty w systemie MojaPG.
- Biuro IDUB przeprowadza ocenę formalną i przekazuje wniosek do oceny Komisji. Decyzja komisji jest ostateczna i nie można się od niej odwołać.
Należy pamiętać aby po przyznaniu środków finansowych przekazać dokument finansowy (np. fakturę), wraz ze zgodą na finansowanie (wnioskiem ze statusem przyznano), drogą elektroniczną (EZD na Sekretariat Sekcji Finansowej WETI) lub mailem do sekretariatu sekcji finansowej wydziału ETI (sfk.weti@pg.edu.pl) lub bezpośrednio na maila Pani Emilii Pontus :emilia.pontus@pg.edu.pl