Data dodania: 2024-11-13
Przedłużenie naboru konkursowego w programie Titanium do 22.11.24
W ramach Programu możliwe jest uzyskanie dofinansowania na pokrycie kosztów działań zmierzających do uzyskania lub rozszerzenia międzynarodowej ochrony prawnej wynalazku.
Budżet i warunki finansowania projektu
- Wniosek o dofinansowanie może złożyć pracownik, doktorant lub student Politechniki Gdańskiej.
- Dofinansowanie może być przyznane wyłącznie na działania dotyczące wynalazków, do których Uczelni będą przysługiwać – w całości lub w części – prawa majątkowe, a Uczelnia nie podlega ograniczeniom co do komercyjnego wykorzystania wynalazku.
Maksymalne dofinansowanie działań wynosi 18 000,00 PLN brutto a maksymalny okres realizacji projektu wynosi 12 miesięcy.
Koszty kwalifikowane projektu obejmują:
1) koszty badań patentowych (analizy stanu techniki),
2) koszty opracowania dokumentacji zgłoszenia wynalazków w procedurze międzynarodowej PCT, w procedurze europejskiej oraz procedurze krajowej.
3) koszty tłumaczenia dokumentacji zgłoszeniowej,
4) koszty opłat urzędowych za zgłoszenie.
Warunkiem przyznania dofinansowania jest zobowiązanie jednostki zgłaszającej wniosek o dofinansowanie do pokrycia kosztów uzyskania patentu w dalszych procedurach (koszty walidacji w wybranych krajach, opłaty urzędowe i in.)
W przypadku, gdy prawa do wynalazku objętego zgłoszeniem należą do Uczelni w części (wspólność praw), dofinansowanie jest proporcjonalne do udziału Uczelni w tych prawach – ustalonego na podstawie umowy o wspólności praw do / z patentu zawartej z pozostałymi współuprawnionymi do wynalazku.
Jak aplikować?
- Nabór w programie będzie trwał do 22 listopada 2024
- Wniosek należy złożyć wyłącznie w formie elektronicznej przez system MojaPG w Module Granty a Centrum Transferu Technologii przeprowadza analizę uwarunkowań prawnych oraz potencjału komercyjnego wynalazku, a także uzyskuje opinię Zespołu Rzeczników Patentowych PG co do potencjału patentowego wynalazku.