Zapraszamy na warsztaty, podczas których uczestnicy poznają praktyczne sposoby na uproszczenie codziennej komunikacji – tak, by była bardziej przejrzysta, profesjonalna i skuteczna, bez zbędnego dystansu i niezrozumiałych sformułowań.
Grupa 1.
termin: środa, 15 października w godzinach 9:00-12:00
miejsce: sala kreatywna w Budynku Hydromechaniki nr 11, parter (mapa)
dla kogo? pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi
ZAREJESTRUJ SIĘ brak wolnych miejsc
Grupa 2.
termin: środa, 15 października w godzinach 13:00-16:00
miejsce: sala kreatywna w Budynku Hydromechaniki nr 11, parter (mapa)
dla kogo? nauczyciele akademiccy
ZAREJESTRUJ SIĘ
Tematyka warsztatów:
Czy można pisać z szacunkiem, a jednocześnie prosto i zrozumiale? Jak pisać w sposób, by odbiorca od razu zrozumiał intencję, nie gubiąc się w nadmiarze słów? Jak zachować profesjonalizm i szacunek, a jednocześnie mówić naturalnie? Jak nie komplikować sobie życia komunikacją? O tym porozmawiamy podczas szkolenia „Jak pisać w sposób zrozumiały?”
Warsztaty będą współczesną lekcją języka polskiego, obejmującą:
- przypomnienie zasad budowania zdań,
- naukę redagowania tekstów w sposób zwiększający ich zrozumiałość,
- poprawne stosowanie interpunkcji i unikanie zbędnej złożoności,
- umiejętne posługiwanie się specjalistycznymi pojęciami, z jednoczesnym ich tłumaczeniem odbiorcom,
- prawidłowe stosowanie skrótów.
Celem szkolenia jest zainspirowanie do uproszczenia codziennej komunikacji – takiej, która nie tworzy niepotrzebnego dystansu i nie zmusza do czytania między wierszami. Niezależnie od tego, czy piszesz maile, raporty, wnioski czy oficjalne pisma – to szkolenie pomoże Ci mówić i pisać tak, by odbiorca od razu rozumiał intencję i cel przekazu.
Warsztaty poprowadzi Monika Buraczyńska – absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, specjalizacji edytorsko-wydawniczej oraz studiów podyplomowych „PR i strategiczne komunikowanie w firmach” w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Prowadzi firmę pod nazwą Kropki Kreski.Opracowuje teksty na każdym etapie ich tworzenia – od powstania, poprzez redakcję i korektę, aż do współpracy z projektantami i UX-designerami. Współpracuje z instytucjami kultury, trzeciego sektora, sektorem publicznym oraz biznesem. Zajmuje się tekstami użytkowymi, promocyjnymi, a także naukowymi. W Jasnopisie szkoli, upraszcza i obmyśla skuteczne sposoby wprowadzania prostego języka w organizacjach, planuje i doradza. Komunikuje też działania spółki Jasnopis.
Jasnopis to autorska aplikacja, która powstała dzięki projektowi badawczemu. Mierzy trudność tekstu oraz automatycznie go upraszcza! Eksperci Jasnopisu uczą w pełni wykorzystywać aplikację, szkolą ze skutecznej komunikacji opartej na prostej polszczyźnie oraz opracowują teksty zrozumiałe dla odbiorców. Są współtwórcami standardu prostego języka (https://www.jasnopis.pl/prosty-jezyk/).
