Ludzie stojący przy znaku z kierunkiem państw

Program rozwoju kompetencji wielokulturowych „Tutoring dla nauczycieli akademickich”

W związku ze strategią internacjonalizacji Politechniki Gdańskiej, przyjętą uchwałą Senatu PG w dniu 21 czerwca 2017, w której jednym z głównych celów jest (C1): udoskonalenie systemu studiów na Politechnice Gdańskiej poprzez wysoką jakość kształcenia, wprowadzenie elastycznej organizacji studiów oraz zdalnego nauczania, a także umiędzynarodowienie oferty Uczelni, został utworzony program rozwoju kompetencji komunikacji międzykulturowej, dedykowany nauczycielom akademickim pracującym ze studentami z innych krajów.


Cele programu: 

  • Rozwój kompetencji międzykulturowych nauczycieli akademickich w obszarze prowadzenia dydaktyki w grupach ze studentami –obcokrajowcami.
  • Zwiększenie szansy na uzyskanie akredytacji zagranicznych dla jak największej liczby jednostek uczelni i programów studiów.
  • Realizacja zadania strategicznego nr 6.6.4: szkolenia dla pracowników w zakresie języka angielskiego i kompetencji międzykulturowych: Uczelnia zapewnia możliwości doskonalenia umiejętności językowych studentom i pracownikom.

Metoda:
Tutoriale – czyli indywidualne sesje, podczas których nauczyciel wspólnie z tutorem ustala obszary doskonalenia oraz planu działania. Spotkania odbywają się we wcześniej ustalonym, dogodnym dla obu stron czasie.

Tutor: Olga Ludyga – specjalista ds. metodologii dydaktyki wielokulturowej. Specjalizuje się w kształceniu dorosłych (projektowanie efektywnych zajęć, aktywizujące metody nauczania), rozwoju kompetencji językowych, komunikacji w języku angielskim (w tym komunikacji międzykulturowej). Jest nauczycielem akademickim (przedmioty: active 
learning, dydaktyka ogólna, metody efektywnego uczenia się), prowadzi „Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Gdańskiej” POWR.03.05.00-00-Z044/17zajęcia zarówno w języku polskim, jak i angielskim, jest egzaminatorem Cambridge Assessment English.