1. Ile trwa weryfikacja wniosku?

Weryfikacja formalna wniosku w Centrum Współpracy Międzynarodowej (CWM) trwa do 5 dni roboczych. Komisja Oceniająca wydaje opinię w ciągu 20 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku. Ostateczna decyzja o przyznaniu albo odmowie dofinansowania stażu podejmowana jest przez Rektora. W przypadku skierowania przez Rektora wniosku do korekty, Wnioskodawca jest zobowiązany do złożenia skorygowanego wniosku w ciągu 5 dni roboczych.


2. Jaki jest status pracownika na wyjeździe z programu IDUB?

Wyjazdy w ramach programów IDUB są wyjazdami służbowymi, tj. pracownicy nie są na urlopach (§ 56 ust. 4 Regulaminu Wynagradzania PG; Zarządzenie Rektora PG NR 47/2020 z 20 lipca 2020 r.).


3. Czy wnioskodawca składa wniosek o wyjazd w Moja PG?

Tak, po otrzymaniu decyzji pozytywnej Rektora oraz podpisaniu protokołu "Przyjęcia projektu do realizacji", wnioskodawca składa w Moja PG wniosek o "Podróż służbową / wyjazd zagraniczny”.


4. Na podstawie jakiego dokumentu przekazywane są środki?

Środki są przyznawane na podstawie podpisanego przez Rektora, Dziekana wydziału oraz stażystę dokumentu „Przyjęcie projektu do realizacji”, którego oryginał przekazywany jest do CWM, a kopia – do jednostki finansowej wydziału.


5. W jakiej formie przekazywane są środki do Wnioskodawcy?

Przyznane dofinansowanie jest przekazywane na Wydział wnioskodawcy w ramach zwiększenia subwencji.


6. Czy beneficjent programu otrzymuje pensję w czasie wyjazdu?

Tak, pracownikowi przysługuje pensja na normalnych zasadach. Godziny zajęć dydaktycznych wynikające z pensum dydaktycznego wyjeżdżającego, które przypadają na okres jego nieobecności w związku z wyjazdem, zalicza się jako godziny przepracowane zgodnie z planem - są to tzw. usprawiedliwione niedobory; wliczają się do pensum, ale nie mogą być traktowane jako nadgodziny (§2 ust. 13 załącznika nr 1 do Regulaminu pracy PG). 


7. Czy przy wyjazdach z programu AMERICIUM można korzystać dodatkowo z innych źródeł finansowania?

Nie dopuszcza się podwójnego finansowania stażu.


8. Kto zajmuje się załatwianiem formalności wyjazdowych?

Załatwianiem formalności wyjazdowych zajmuje się wnioskodawca i osoby odpowiedzialne na wydziale za organizowanie podróży służbowych pracowników.