Projekt Promocja zagraniczna | Politechnika Gdańska

Treść strony

Projekt Promocja zagraniczna

Instytucja finansująca: Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej
Wysokość dofinansowania: 97 050,00 PLN
Data rozpoczęcia: 01.10.2019
Data zakończenia: 31.03.2021

Tytuł projektu: Zwiększenie zróżnicowania kulturowego wśród studentów zagranicznych Politechniki Gdańskiej.

Założeniem projektu było efektywne skoncentrowanie uwagi odbiorców na międzynarodowej ofercie Uczelni i Wydziałów. Dodatkowo, silny akcent położono na przyjazną i profesjonalną formę ukazania życia studenckiego oraz możliwości rozwoju dla przyszłych absolwentów PG. Celem było uwiarygodnienie przekazu płynącego z PG poprzez oddanie głosu samym studentom oraz umożliwienie kandydatom z krajów lub obszarów uznanych w Projekcie za priorytetowe, nawiązania kontaktu z ich kolegami – obecnymi studentami PG.

Najważniejsze efekty i rezultaty projektu:

1. realizacja 10 spotów promujących Politechnikę Gdańską: spot ogólnouczelniany, 9 spotów dla wydziałów, w tym 1 spot dla Szkoły Doktorskiej PG (z racji połączenia dwóch wydziałów w trakcie realizacji projektu). Spoty wykonano z udziałem obcokrajowców, w języku angielskim, z uwzględnieniem oferty i kierunków kształcenia dostępnych dla studentów zagranicznych. Dzięki przeprowadzonej akcji udało nam się nawiązać współpracę ze studentami zagranicznymi, zaangażować ich w życie studenckie, a co najważniejsze pozyskać przyszłych ambasadorów Politechniki Gdańskiej. 

2. realizacja 100 zdjęć promocyjnych promujących Politechnikę Gdańską, Wydziały oraz zalety studiowania na Politechnice Gdańskiej i w Gdańsku, jako miejscu wyróżniającym się na mapie miast Polski. Sesje zdjęciowe wykonano z udziałem zarówno studentów polskich, jak i obcokrajowców. Część sesji zdjęciowej miała miejsce na terenie Trójmiasta, dzięki czemu studenci mieli czas na spotkanie się poza zajęciami w pięknym plenerze, co wpłynęło na ich integrację. Zdjęcia pomogą nam wzbogacić uczelniane foldery, publikacje w mediach społecznościowych oraz na uczelnianych stronach internetowych. Zaangażowanie do sesji prawdziwych studentów PG uwiarygodni prezentowany przekaz.

3. realizacja infografik - GIFy i ikony - do wykorzystania w komunikacji w mediach społecznościowych oraz promocji Politechniki Gdańskiej wśród obcokrajowców. GIFy wykonano wykorzystując zdjęcia z sesji zrealizowanych w ramach projektu. Ikonki prezentują tematykę związaną z życiem akademickim. Będą one wykorzystywane nie tylko w mediach społecznościowych, ale i na stronach internetowych Uczelni, na plakatach, w folderach i przewodnikach po kampusie.

4. wykonanie materiałów promocyjnych z oznakowaniem Politechniki Gdańskiej oraz Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej - dla studentów zaangażowanych w promocję uczelni, w tym m. in. uczestniczących w sesjach fotograficznych oraz filmach. Materiały te mają być jednym z narzędzi umożliwiających studentom promocję PG po powrocie do krajów macierzystych lub w czasie pobytu w uczelniach partnerskich.