Program Welcome to Poland 2019

Instytucja finansująca: Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej
Wysokość dofinansowania: 125 233,00 PLN
Data rozpoczęcia: 01.10.2019
Data zakończenia: 31.03.2022

Tytuł projektu: Pogłębienie procesu internacjonalizacji na Politechnice Gdańskiej poprzez szkolenia kompetencyjne dla pracowników administracyjnych oraz wdrożenie usprawnień organizacyjnych. 

W trakcie warsztatów przeprowadzonych w okresie marzec-maj 2019, których celem było wypracowanie modelu rozwiązywania problemów w zakresie m.in. internacjonalizacji PG, wskazano potrzeby pracowników administracyjnych PG i studentów oraz wykładowców spoza Polski związane z procesem umiędzynarodowienia uczelni. Za najważniejsze z nich uznano te związane z barierą komunikacyjną (kulturową i językową) oraz brakiem równego dostępu do informacji dla wszystkich członków społeczności akademickiej, w tym obcokrajowców.

W odpowiedzi na tak sformułowane potrzeby Wnioskodawca zaplanował w Projekcie działania, których głównym celem jest pogłębienie procesu internacjonalizacji na PG poprzez m.in.: organizację szkoleń z zakresu podnoszenie kompetencji międzykulturowych i językowych, opracowanie i wdrożenie dokumentów wewnętrznych PG w dwóch wersjach językowych oraz dostosowanie portalu wewnętrznego uczelni Moja PG do potrzeb obcokrajowców. Realizowane zadania będą skierowane do dwóch grup docelowych: pracowników administracyjnych PG zajmujących się bezpośrednią obsługą studentów i kadry z zagranicy oraz samych studentów i wykładowców spoza Polski studiujących/wykładających w języku angielskim.

W wyniku podjętych działań, w których realizację zaangażowany będą m.in. Dział Międzynarodowej Współpracy Akademickiej, Dział Kształcenia, Dział Spraw Studenckich, Centrum Języków Obcych, Centrum Usług Informatycznych oraz ESN Gdańsk, pracownicy administracyjny zyskają kompetencje i narzędzia umożliwiające im sprawną obsługę obcokrajowców. Z kolei studenci i kadra akademicka z zagranicy otrzymają wsparcie organizacyjne niezbędne w procesie integracji w nowym środowisku. Za najważniejsze korzyści z realizacji Projektu można uznać: zbudowanie silniejszej relacji pomiędzy członkami społeczności akademickiej oraz zintegrowanie działań pracowników różnych jednostek PG na rzecz poprawy jakości obsługi studentów i kadry z zagranicy.

POWER NAWA logo

 

Program Open Days at Gdańsk Tech (od sierpnia 2020)

Open Days to autorski projekt Działu Międzynarodowej Współpracy Akademickiej, powstały w odpowiedzi na potrzebę poznania uczelni przez kandydatów z zagranicy. Pandemia zmusiła nas do rezygnacji z tradycyjnych Drzwi Otwartych, jednak dla kandydatów z innych krajów niż Polska przeniesienie tego działania do Internetu to zmiana bardzo korzystna – wielu z naszych kandydatów odwiedzało nas osobiście przed podjęciem decyzji o wyborze uczelni, jednak większość nie miała takiej możliwości. Teraz każdy może nas odwiedzić online. Projekt jest w trakcie realizacji – materiały o każdym z wydziałów są już dostępne, jednak w każdej chwili mogą dołączyć pozostałe jednostki uczelni.

Open Days at Gdańsk Tech częściowo zrealizowany został ze środków NAWA, w ramach projektu Promocja Zagraniczna 2019, zrealizowanego przez DMWA w marcu 2021 roku.

Zapraszamy do zapoznania się ze zrealizowanymi materiałami: Open Days at Gdańsk Tech

 

Program Edukacja (komponent I) - profesjonalny rozwój kadry

Instytucja finansująca: Iceland, Liechtenstein, Norway grants
Wysokość dofinansowania: 14 690 EURO
W 85% projekt jest współfinansowany ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2014-2021 i w 15% z budżetu państwa
Data rozpoczęcia: 1.09.2021
Data zakończenia: 1.02.2022

Tytuł projektu: Budowa silnej, globalnej marki Instytucji Szkolnictwa Wyższego 

Celem projektu jest wyposażenie pracowników Politechniki Gdańskiej w wiedzę i kompetencje w zakresie planowania oraz wdrażania działań promocyjnych na rynkach zagranicznych. Odbiorcami projektu są pracownicy uczelni zaangażowani na poszczególnych wydziałach i w jednostkach w działania promocyjne, w tym obsługę stron internetowych, działania w mediach społecznościowych, organizację wydarzeń skierowanych do kandydatów na studia typu Dni Otwarte, udział w targach edukacyjnych itp. Odbiorcy projektu, wspólnie ze specjalistami ds. promocji miedzynarodowej z Działu Miedzynarodowej Współpracy Akademickiej, stworzą interdyscplinarny zespół zajmujący się promocją uczelni na rynkach zagranicznych i budujący tym samym silną, globalną markę Politechniki Gdańskiej. 

W ramach projektu odbędzie się trzydniowe, intensywne szkolenie z zakresu tworzenia strategii promocji międzynarodowej, planowania i wdrażania działań promocyjnych czy mierzenie efektywności działań promocyjnych. W szkoleniu weźmie udział kadra zarządzająca uczelni, w tym: prorektorzy, dziekani, dyrektorzy i kierownicy jednostek (ok. 10 osób) oraz pracownicy odpowiedzialni na wydziałach i w jednostkach za działania promocyjne, w tym: pracownicy Działu Międzynarodowej Współpracy Akademickiej, Działu Promocji, biur współpracy międzynarodowej na wydziałach itp. (ok. 15 osób). Szkolenie poprowadzą doświadczenie trenerzy z Keystone Education Group zjamujący się doradztwem w zakresie promocji i marketingu uczelni wyższych i współpracy w tym obszarze z wieloma uniwersytatami na całym świecie.