Instytucja finansująca: Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej
Wysokość dofinansowania: 125 233,00 PLN
Data rozpoczęcia: 01.10.2019
Data zakończenia: 31.03.2022
Tytuł projektu: Pogłębienie procesu internacjonalizacji na Politechnice Gdańskiej poprzez szkolenia kompetencyjne dla pracowników administracyjnych oraz wdrożenie usprawnień organizacyjnych.
W trakcie warsztatów przeprowadzonych w okresie marzec-maj 2019, których celem było wypracowanie modelu rozwiązywania problemów w zakresie m.in. internacjonalizacji PG, wskazano potrzeby pracowników administracyjnych PG i studentów oraz wykładowców spoza Polski związane z procesem umiędzynarodowienia uczelni. Za najważniejsze z nich uznano te związane z barierą komunikacyjną (kulturową i językową) oraz brakiem równego dostępu do informacji dla wszystkich członków społeczności akademickiej, w tym obcokrajowców.
W odpowiedzi na tak sformułowane potrzeby Wnioskodawca zaplanował w Projekcie działania, których głównym celem jest pogłębienie procesu internacjonalizacji na PG poprzez m.in.: organizację szkoleń z zakresu podnoszenie kompetencji międzykulturowych i językowych, opracowanie i wdrożenie dokumentów wewnętrznych PG w dwóch wersjach językowych oraz dostosowanie portalu wewnętrznego uczelni Moja PG do potrzeb obcokrajowców. Realizowane zadania będą skierowane do dwóch grup docelowych: pracowników administracyjnych PG zajmujących się bezpośrednią obsługą studentów i kadry z zagranicy oraz samych studentów i wykładowców spoza Polski studiujących/wykładających w języku angielskim.
W wyniku podjętych działań, w których realizację zaangażowane będą m.in. Dział Współpracy Międzynarodowej, Dział Kształcenia, Dział Spraw Studenckich, Centrum Języków Obcych, Centrum Usług Informatycznych oraz ESN Gdańsk, pracownicy administracyjny zyskają kompetencje i narzędzia umożliwiające im sprawną obsługę obcokrajowców. Z kolei studenci i kadra akademicka z zagranicy otrzymają wsparcie organizacyjne niezbędne w procesie integracji w nowym środowisku. Za najważniejsze korzyści z realizacji Projektu można uznać: zbudowanie silniejszej relacji pomiędzy członkami społeczności akademickiej oraz zintegrowanie działań pracowników różnych jednostek PG na rzecz poprawy jakości obsługi studentów i kadry z zagranicy.