Data dodania: 2022-04-25
PG na targach w Turcji
W połowie kwietnia Dział Międzynarodowej Współpracy Akademickiej reprezentował uczelnię na International Education Fairs Turkey (IEFT) w Stambule.
IEFT to cykl wydarzeń organizowanych w różnych miastach Turcji od 2001 roku. W 2022 roku targi edukacyjne pod tym szyldem odbyły się w Ankarze (10 kwietnia), Izmirze (12 kwietnia) oraz w Stambule (14-17 kwietnia). Przed pandemią każde z takich wydarzeń odwiedzało ok. 20 000 osób.
Politechnika Gdańska była obecna na wydarzeniu w ramach stanowiska „Study in Poland” zorganizowanego przez Fundację Perspektywy. Razem z PG swoją ofertę edukacyjną prezentowały również Politechnika Wrocławska, Collegium Civitas oraz Graduate School for Social Research. Niektóre uczelnie, jak Politechnika Częstochowska czy Politechnika Lubelska, zdecydowały się przekazać na targi jedynie materiały promocyjne. Uczelnia Łazarskiego, Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki i kilka innych uczelni prywatnych, zdecydowały się wystawiać osobno, poza projektem Study in Poland.
Potencjał Turcji
Turcja to bardzo perspektywiczny rynek, jeżeli chodzi o możliwość pozyskania studentów zagranicznych. W kraju zamieszkanym przez ponad 80 mln ludzi, z dużym odsetkiem ludzi młodych w wieku 15-24 lata działa mniej niż 200 uczelni wyższych (dla porównania: w o połowie mniejszej liczebnie Polsce funkcjonuje ponad 400 uczelni wyższych). Niewystarczająca baza uczelni jest jednym z powodów, dla którego co roku na studia poza krajem decyduje się ok. 100 000 Turków [źródło: ieft.net].
Wśród studentów zagranicznych, którzy podejmują w Polsce płatne studia w języku angielskim, studenci z Turcji stanowią drugą (po studentach z Indii) grupę studentów. W roku akademickim 2019/2020 było ich w Polsce ponad 2200 [źródło: perspektywy.pl].
Zainteresowanie studiami na PG
Studenci i ich rodzice, którzy spotkali się z przedstawicielami PG na targach w Stambule, byli najbardziej zainteresowani studiami II stopnia na kierunkach, takich jak: informatyka, zarządzanie, budownictwo czy inżyniera mechaniczna. Spora część studentów była również zainteresowana wymianami studenckimi w ramach programu Erasmus+. Nie brakowało pytań o szkoły letnie przygotowujące do podjęcia studiów na konkretnych kierunkach oraz o kursy języka angielskiego.
Wszyscy, którzy odwiedzili stoisko PG na targach otrzymali materiały informacyjne, w tym ulotki o rekrutacji oraz drobne gadżety promocyjne.
Powrót targów stacjonarnych
Po dwóch latach promocji zagranicznej realizowanej głównie poprzez wydarzenia online, kalendarze uczelni wyższych ponownie zapełniają się spotkaniami stacjonarnymi. To dobra wiadomość – możliwość bezpośredniego spotkania daje większe możliwości zaprezentowania oferty edukacyjnej i przede wszystkim zbudowania relacji z kandydatami i ich rodzicami.
Mając na uwadze, jak bardzo perspektywicznym rynkiem pod kątem pozyskania studentów zagranicznych jest Turcja, na pewno warto regularnie pojawiać się na organizowanych tam targach i innych wydarzeniach edukacyjnych i tym samym konsekwentnie budować markę PG wśród potencjalnych kandydatów na studia.
-
2024-11-21
INTERNATIONAL DAYS na PG
-
2024-10-30
1 i 11 listopada biuro nieczynne