powiadomienie swojego Wydziału oraz Centrum HR o zakończeniu współpracy,
dostarczenie wypełnionej karty obiegowej do Centrum HR,
przekazanie do biura Wydziału i Centrum HR danych kontaktowych dostępnych w razie potrzeby po zakończeniu współpracy (adres korespondencyjny, adres e-mail, telefon),
uregulowanie wszelkich spraw formalnych i finansowych związanych z uczelnią – w tym m.in. wypłata wynagrodzenia, zwrot pożyczek (jeśli dotyczy), zwrot sprzętu i mienia uniwersyteckiego, oddanie książek do biblioteki,
w przypadku osób korzystających z zakwaterowania w domach studenckich Politechniki Gdańskiej – zgłoszenie terminu wyprowadzki w biurze akademika, uregulowanie płatności za pokój.
Poza uczelnią:
zamknięcie konta w banku,
wypowiedzenie umowy na wynajem mieszkania (jeśli dotyczy) oraz umów towarzyszących (np. internet, telewizja itp.),
zapoznanie się z procedurami rozliczeń podatkowych zgodnych z polskim prawem (w Polsce obowiązuje złożenie rozliczenia podatkowego do dnia 30 kwietnia kolejnego roku za rok poprzedni – na podstawie druku PIT wystawionego przez pracodawcę/ pracodawców; warto zadbać o zgłoszenie do urzędu skarbowego przed wyjazdem z Polski zagranicznego numeru konta w razie możliwości zwrotu podatku),
w przypadku wyjazdu z Polski w trakcie trwania procedury związanej z legalizacją pobytu (wniosek o kartę pobytu) – należy powiadomić Urząd do Spraw Cudzoziemców o planowanym wyjeździe i złożyć prośbę o zamknięcie sprawy/umorzenie postępowania.