Wszystkie zainteresowane osoby mogą korzystać ze zbiorów drukowanych na miejscu, niepotrzebna jest do tego żadna rejestracja.

Studenci (także podyplomowi), doktoranci oraz pracownicy Politechniki Gdańskiej mają automatycznie założone konta biblioteczne, umożliwiające im wypożyczanie książek. Pozostali użytkownicy również mogą założyć konto biblioteczne. Szczegółowe możliwości założenia konta dla danej kategorii użytkowników znajdują się w regulaminie. Instrukcja założenia konta kaucyjnego znajduje się w zakładce: Zasady korzystania (Instrukcja założenia konta kaucyjnego).

 

Aby wypożyczać książki, należy posiadać niezablokowane konto biblioteczne (bez przetrzymanych książek lub opłat naliczonych za ich przetrzymanie). Sposób wypożyczania książek zależy od ich lokalizacji.

Szczegóły w zakładce: Zasady korzystania (Wypożyczenia).

Więcej informacji w linkach:

  1. Zamawianie i wypożyczanie książek
  2. Inne operacje na koncie bibliotecznym
 

Katalog Primo służy do przeszukiwania drukowanych i elektronicznych zbiorów Biblioteki Politechniki Gdańskiej (książek, e-booków, czasopism, e-czasopism, baz danych, artykułów, prac doktorskich) oraz zasobów w otwartym dostępie.

Więcej informacji w linkach:

  1. Wyszukiwanie zasobów w katalogu Primo
  2. Zasoby elektroniczne w BPG
 

Do konta bibliotecznego logujemy się na stronie katalogu Primo. Dane do logowania są takie same jak dane do logowania do Moja PG.

Więcej informacji w linku:

  1. Logowanie się do konta bibliotecznego
 

Godziny otwarcia Biblioteki Głównej PG oraz jej filii znajdują się TUTAJ. Dodatkowo użytkownicy posiadający konto Moja PG mają możliwość całodobowego dostępu do zasobów elektronicznych za pośrednictwem strony internetowej Biblioteki.

 

Książkomat to urządzenie samoobsługowe znajdujące się w Gmachu Głównym przed Biblioteką Główną pozwalające na odbiór egzemplarzy zamówionych online w katalogu bibliotecznym.

 

Czas oczekiwania na odbiór książek zamówionych to zwykle nie więcej niż 1 godzina.

 

Na adres mailowy w domenie PG (użytkownicy związani z PG) lub inny adres mailowy użyty przy założeniu i aktywacji konta użytkownik otrzymuje informację o tym, że zamówienie jest gotowe do odbioru. Dodatkowo na koncie bibliotecznym w zakładce "Moje Zamówienia" można sprawdzić status jego realizacji.

 

Książki zamówione do Wypożyczalni należy odebrać w ciągu 5 dni od momentu otrzymania informacji, że zamówienie zostało zrealizowane (w godzinach pracy Biblioteki Głównej), natomiast książki zamówione do książkomatu należy odebrać w ciągu 48 godzin (codziennie w godzinach otwarcia Gmachu Głównego, tj. 600-2130).

 

Do odbioru książek potrzebna jest legitymacja studencka (ELS w przypadku studentów) lub karta wydana przez Bibliotekę Główną (w przypadku pracowników PG lub innych użytkowników).

 

Tak, aby przedłużyć termin zwrotu książki, należy zalogować się na swoje konto biblioteczne i wybrać opcję prolonguj przy wybranej pozycji.

Części książek nie można samodzielnie prolongować, w takim wypadku należy skontaktować się z biblioteką, z której ma się wypożyczone dane pozycje.

 

Książki z lokalizacji Magazyn i Hol (Biblioteka Główna) należy zwracać przez wrzutnię (urządzenie samoobsługowe po lewej stronie przed wejściem do Biblioteki Głównej) lub za pomocą selfchecka (urządzenie samoobsługowe znajdujące się w Holu Biblioteki Głównej). Książki wypożyczone z filii należy zwracać na urządzeniu samoobsługowym zlokalizowanym w danej filii lub bezpośrednio bibliotekarzowi, opcjonalnie przez wrzutnię przed Biblioteką Główną.

 

Standardowo w ramach ekwiwalentu za zagubioną książkę należy odkupić taki sam egzemplarz, jeśli jest dostępny na rynku wydawniczym, bądź książkę tego samego autora lub o podobnej tematyce. W obu przypadkach należy zwrócić uwagę, aby data wydania przekazywanej książki była taka sama lub nowsza niż pozycji zagubionej.

Przed odkupieniem książki najlepiej skontaktować się z Biblioteką Główną bądź filią, z której pochodzi zagubiona książka.

 

Nie można wypożyczać na zewnątrz czasopism, gazet, tygodników, zbiorów zabytkowych, prac doktorskich, materiałów sprowadzonych przez Wypożyczalnię Międzybiblioteczną oraz wydawnictw powierzonych w depozyt. Dostęp do tego rodzaju zbiorów możliwy jest tylko na miejscu w ich lokalizacjach. Więcej w Regulaminie.

 

Studenci oraz pracownicy PG mogą rezerwować salki seminaryjne zlokalizowane w Filii BPG: Elektronika, Telekomunikacja i Informatyka oraz w Filii BPG: Chemia, Fizyka i Matematyka.

Kabiny akustyczne są ogólnodostępne dla wszystkich czytelników. Pracownicy PG mogą z wyprzedzeniem rezerwować miejsce w kabinie numer 1, znajdującej się w Holu w Bibliotece Głównej, wysyłając zgłoszenie na adres e-mail: michal.bladziak@pg.edu.pl.

 

Tak. Z przestrzeni w Bibliotece Głównej oraz we wszystkich filiach Biblioteki mogą korzystać wszystkie zainteresowane osoby w godzinach otwarcia.

 

Wypożyczalnia Międzybiblioteczna realizuje zamówienia na książki i artykuły naukowe z innych bibliotek uczelnianych spoza Trójmiasta dla pracowników, studentów i doktorantów Politechniki Gdańskiej.

 

Tak. Skanery dostępne są w Bibliotece Głównej oraz we wszystkich filiach Biblioteki PG, ale nie wszędzie jest możliwość wydruku. Aby skorzystać ze skanera, należy zalogować się do połączonego z nim komputera za pomocą danych do Mojej PG. Skanowanie jest bezpłatne.

 

Normy papierowe dostępne są w Czytelni Norm (która znajduje się w Gmachu Głównym) po wcześniejszym okazaniu dokumentu tożsamości i rejestracji w elektronicznej księdze odwiedzin. Możliwość przeglądania norm w formie elektronicznej udostępniona jest pracownikom i studentom PG w Czytelni Norm oraz na wybranych stanowiskach komputerowych w Bibliotece Głównej oraz w filiach.

Szczegóły w zakładce: Normy.

 

Tak. Z Internetu można korzystać na stanowiskach komputerowych w poszczególnych lokalizacjach Biblioteki. Na terenie kampusu dostępny jest także bezprzewodowy Internet Eduroam. Instrukcja podłączania urządzeń dla systemów Windows i Android dostępna jest w zakładce: Zasady korzystania (Komputery i Internet bezprzewodowy).

 

Studenci oraz pracownicy PG mogą korzystać z elektronicznych zasobów Biblioteki na własnych urządzeniach. Do subskrybowanych baz danych należy wejść przez stronę katalogu Biblioteki i zalogować się takimi samymi danymi jak do Moja PG.

 

Propozycje zakupu książek można przesyłać poprzez formularz: Zaproponuj zakup książki, dostępny na stronie Biblioteki.

Należy pamiętać, że złożenie propozycji nie gwarantuje zakupu. Zamówienia będą realizowane w zależności od możliwości Biblioteki.

 

Studenckie eKarty obiegowe rozliczane są na bieżąco po wystawieniu ich przez Dziekanat. Warunkiem rozliczenia eKarty obiegowej przez Bibliotekę jest zwrot wszystkich wypożyczonych książek i uregulowanie ewentualnych naliczonych opłat.

W razie pytań i wątpliwości prosimy o kontakt z Wypożyczalnią:
telefon: +48 58 347 15 00
e-mail: wypozyczalnia.bpg@pg.edu.pl

Pracownicy PG rozliczają kartę obiegową w tradycyjnej, papierowej formie, mogą to zrobić w Bibliotece Głównej lub w dowolnej filii.

 

Studenci uczelni zrzeszonych w Związku Uczelni Fahrenheita mogą wypożyczać książki w Bibliotece PG na podstawie dokumentów obowiązujących w ich bibliotekach macierzystych. Studenci innych uczelni wymienionych w Regulaminie udostępniania zbiorów bibliotek naukowych Województwa Pomorskiego muszą okazać skierowanie z własnej biblioteki.

 

W razie wątpliwości napisz do nas lub zadzwoń:
telefon: +48 58 347 15 00
e-mail: wypozyczalnia.bpg@pg.edu.pl

Możesz też skontaktować się z nami za pomocą formularza online: Zadaj pytanie.