[Aktualizacja 11.08.2025] Ogłoszenie list rankingowych kandydatów do Szkoły Doktorskiej na r.a. 2025/2026 – rekrutacja standardowa | Politechnika Gdańska

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2025-06-04

[Aktualizacja 11.08.2025] Ogłoszenie list rankingowych kandydatów do Szkoły Doktorskiej na r.a. 2025/2026 – rekrutacja standardowa

x

[Aktualizacja 11.08.2025] Listy rankingowe po uwzględnieniu wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy:


[Aktualizacja 23.06.2025] Listy rankingowe


Dziedzina nauk społecznych


Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych


Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych


UWAGA!

Kandydaci posiadający dyplom zagraniczny, którzy oczekują na ostateczną weryfikację dokumentu przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej (NAWA), oraz kandydaci, którzy jeszcze nie dostarczyli dyplomu magisterskiego lub certyfikatu języka angielskiego na poziomie B2, są umieszczani na liście rankingowej z adnotacją „oczekujący na przyjęcie – zostanie przyjęty po spełnieniu wymogów formalnych / uzupełnieniu braków formalnych w zakreślonym terminie”. Po pozytywnej weryfikacji przez NAWA i/lub dostarczeniu dyplomu/certyfikatu ich status zostaje zmieniony na „przyjęty”.

W przypadku kandydatów oznaczonych jako „nieprzyjęty” główna przyczyna decyzji jest podana w kolumnie „uwagi”.

Adnotacja „poza limitem” oznacza, że kandydat uzyskał zbyt małą liczbę punktów, aby znaleźć się w gronie osób przyjętych — w każdej dyscyplinie obowiązują limity zarówno całkowitej liczby kandydatów, jak i liczby cudzoziemców. Tacy kandydaci trafiają na listę rezerwową.

Pozostałe przypadki nieprzyjęcia wynikają z niekompletnej dokumentacji aplikacyjnej, negatywnego wyniku rozmowy kwalifikacyjnej lub rezygnacji złożonej przez kandydata.


Informacje dla kandydatów przyjętych i oczekujących na przyjęcie
Osoby, które chcą zrezygnować, prosimy o rozwinięcie sekcji i postąpienie zgodnie z instrukcją

W ciągu 2 tygodni od ogłoszenia list rankingowych kandydat może zrezygnować z podjęcia kształcenia.
Ważne terminy

Termin

Działanie

do 30.09.2025 r. (wtorek)

Dotyczy kandydatów oczekujących na przyjęcie po spełnieniu wymogów formalnych/uzupełnieniu braków formalnych w zakreślonym terminie:

  • ostateczny termin obrony pracy magisterskiej,
  • ostateczny termin złożenia zaświadczenia o obronie pracy magisterskiej,
  • ostateczny termin dostarczenia certyfikatu z języka angielskiego.

30.09.2025 r. (wtorek)

Wpis na listę doktorantów – przyjęcie w poczet doktorantów Szkoły Doktorskiej kandydatów przyjętych (którzy wypełnili wymogi (warunki) formalne)

01.10.2025 r. (środa)

Dotyczy kandydatów przyjętych oraz oczekujących na przyjęcie po spełnieniu wymogów formalnych/uzupełnieniu braków formalnych w zakreślonym terminie:

  • przewidywany termin rozpoczęcia roku akademickiego
  • najszybszy możliwy termin uzyskania statusu doktoranta oraz nabycia prawa do stypendium doktoranckiego*

* UWAGA! Uzyskanie statusu doktoranta oraz nabycie prawa do stypendium doktoranckiego następuje po wpisie na listę doktorantów z datą podpisania aktu ślubowania doktoranta i przedłożenia dokumentów stwierdzających uprawnienia do stypendium doktoranckiego i związanych z objęciem obowiązkowym ubezpieczeniem społecznym.

do 31.10.2025 r. (piątek)

Dotyczy kandydatów przyjętych oraz oczekujących na przyjęcie po spełnieniu wymogów formalnych/uzupełnieniu braków formalnych w zakreślonym terminie:

  • ostateczny termin okazania oryginałów dokumentów załączonych w systemie rekrutacyjnym w postaci skanów (w przypadku zagranicznego dyplomu wraz z jego apostillacją / legalizacją)
  • ostateczny termin dostarczenia dyplomu
  • wpis na listę doktorantów – przyjęcie w poczet doktorantów Szkoły Doktorskiej kandydatów, którzy spełnili wymogi formalne/uzupełnili braki formalne
  • ostateczny termin podpisania aktu ślubowania doktoranta (immatrykulacji) 
  • ostateczny termin przedłożenia dokumentów stwierdzających uprawnienia do stypendium doktoranckiego i związanych z objęciem obowiązkowym ubezpieczeniem społecznym
  • ostateczny termin przyjazdu cudzoziemców – w przypadku chęci uzyskania gwarancji miejsca w akademiku (wnioskowanie o akademik odbywa się poza Szkołą Doktorską i kandydat sam musi dopilnować stosownych terminów i procedur)

do 28.11.2025 r. (piątek)

Dotyczy kandydatów przyjętych oraz oczekujących na przyjęcie po spełnieniu wymogów formalnych/uzupełnieniu braków formalnych w zakreślonym terminie, którzy są cudzoziemcami z krajów wymagających uzyskania wizy:

  • ostateczny termin przyjazdu cudzoziemców (bez gwarancji miejsca w akademiku) z kompletem oryginałów dokumentów załączonych w systemie rekrutacyjnym w postaci skanów (w przypadku zagranicznego dyplomu wraz z jego apostillacją / legalizacją)
  • wpis na listę doktorantów – przyjęcie w poczet doktorantów Szkoły Doktorskiej kandydatów, którzy uzupełnili braki / wypełnili warunki formalne
  • ostateczny termin podpisania aktu ślubowania doktoranta (immatrykulacji) 
  • ostateczny termin przedłożenia dokumentów stwierdzających uprawnienia do stypendium doktoranckiego i związanych z objęciem obowiązkowym ubezpieczeniem społecznym

01.10.2025 r. (środa), a w przypadku cudzoziemców z krajów wymagających uzyskania wizy i immatrykulacji po tym terminie – najpóźniej 01.12.2025 r. (poniedziałek)

Rozpoczęcie kształcenia w Szkole Doktorskiej w r.a. 2025/2026

04.11.2025 r. (poniedziałek), 
a w przypadku cudzoziemców z krajów wymagających uzyskania wizy i immatrykulacji po tym terminie – najpóźniej 01.12.2025 r. (poniedziałek)

Rozpoczęcie zajęć dydaktycznych w Szkole Doktorskiej w r.a. 2025/2026

Zakwaterowanie w akademiku


Wnioski o przyznanie miejsca w Domu Studenckim będzie można składać za pośrednictwem dedykowanego formularza online w terminie od 23 czerwca do 9 lipca 2025 r.
Formularz zostanie udostępniony po jego aktywacji – odpowiedni link pojawi się w zakładce Aktualności → [Kandydaci] Komunikat ws. przyznawania miejsc w Domach Studenckich.

Zachęcamy również do zapoznania się z zakładką Akademik doktorancki DS12, gdzie znajdują się szczegółowe informacje na temat zasad ubiegania się o miejsce w akademiku.

Decyzje administracyjne o przyjęciu do Szkoły Doktorskiej


Zgodnie z Zarządzeniem Rektora Politechniki Gdańskiej nr 21/2024 z 22 kwietnia 2024 r., od 1 lipca 2024 r. Politechnika Gdańska używa wyłącznie systemu teleinformatycznego uczelni – uczelnianego systemu Moja PG, w celu wnoszenia i doręczania decyzji administracyjnych, w sprawach przyjęcia/odmowy przyjęcia do szkoły doktorskiej oraz wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy dotyczących tych decyzji, utrwalonych w postaci elektronicznej [zobacz wpis -> Wnoszenie i doręczanie rekrutacyjnych decyzji administracyjnych oraz wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy utrwalonych w postaci elektronicznej.

W przypadku kandydatów zagranicznych decyzja o przyjęciu zostanie doręczona po przyjeździe na uczelnię wraz z kompletem wymaganych dokumentów. Dla kandydatów z Polski, którzy zostali przyjęci, decyzje administracyjne o przyjęciu nie są wystawiane.

§7 ust. 4 Zasad rekrutacji kandydatów do Szkoły Doktorskiej na Politechnice Gdańskiej na rok akademicki 2025/2026 „Przyjęcie do szkoły doktorskiej następuje w drodze wpisu na listę doktorantów, którego dokonuje dyrektor szkoły doktorskiej w oparciu o końcowe listy rankingowe utworzone na podstawie wyników pracy Komisji Rekrutacyjnej, przedstawione przez dyrektora szkoły doktorskiej i zatwierdzone przez rektora lub upoważnionego przez niego prorektora właściwego ds. nauki. [...] 

§7 ust. 6 Zasad rekrutacji kandydatów do Szkoły Doktorskiej na Politechnice Gdańskiej na rok akademicki 2025/2026 „Cudzoziemiec może być przyjęty do szkoły doktorskiej w drodze decyzji administracyjnej rektora wydanej na podstawie art. 323 ust. 1 pkt 6) ustawy PSWiN. Rektor może upoważnić do wydania ww. decyzji pracownika pełniącego funkcję  prorektora właściwego ds. nauki bądź pracownika zatrudnionego na stanowisku dyrektora szkoły.


Informacje dla kandydatów nieprzyjętych
Lista rezerwowa


Zgodnie z Uchwałą Senatu PG nr 31/2024/XXVI z 13 listopada 2024 r. w sprawie określenia Zasad rekrutacji kandydatów do Szkoły Doktorskiej na Politechnice Gdańskiej na rok akademicki 2025/2026:

§7 ust. 5 Zasad rekrutacji kandydatów do Szkoły Doktorskiej na Politechnice Gdańskiej na rok akademicki 2025/2026 „W przypadku rezygnacji kandydata przyjętego do szkoły doktorskiej w czasie do dwóch tygodni od dnia opublikowania wyników rekrutacji dopuszcza się (na wniosek komisji rekrutacyjnej lub dyrektora szkoły) możliwość przyjęcia kolejnej osoby z listy rankingowej, która w procesie rekrutacyjnym:

1) uzyskała punktację (P3) nie niższą niż 0,1 punktu mniej niż ostatni przyjęty kandydat w danej dyscyplinie oraz 
2) uzyskała co najmniej ocenę 4 (średnią ocen wszystkich członków komisji) w rozmowie kwalifikacyjnej.”

Decyzje administracyjne o nieprzyjęciu do Szkoły Doktorskiej


Zgodnie z Zarządzeniem Rektora Politechniki Gdańskiej nr 21/2024 z 22 kwietnia 2024 r., od 1 lipca 2024 r. Politechnika Gdańska używa wyłącznie systemu teleinformatycznego uczelni – uczelnianego systemu Moja PG, w celu wnoszenia i doręczania decyzji administracyjnych, w sprawach przyjęcia/odmowy przyjęcia do szkoły doktorskiej oraz wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy dotyczących tych decyzji, utrwalonych w postaci elektronicznej [zobacz wpis -> Wnoszenie i doręczanie rekrutacyjnych decyzji administracyjnych oraz wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy utrwalonych w postaci elektronicznej.

Kandydaci nieprzyjęci do Szkoły Doktorskiej na rok akademicki 2025/2026 (zarówno Polacy, jak i cudzoziemcy) otrzymają decyzję o odmowie przyjęcia w formie elektronicznej w lipcu 2025 r. Decyzja ta zostanie dostarczona bezpośrednio w systemie rekrutacyjnym. Cały proces ewentualnego odwołania odbywa się również w tym systemie.

§7 ust. 4 Zasad rekrutacji kandydatów do Szkoły Doktorskiej na Politechnice Gdańskiej na rok akademicki 2025/2026 „ [...] Odmowa przyjęcia do Szkoły Doktorskiej następują w drodze decyzji administracyjnej wydanej przez Rektora. Rektor może upoważnić Dyrektora Szkoły do załatwiania sprawy w przedmiocie odmowy przyjęcia do Szkoły Doktorskie w pełnym zakresie, w tym do wydania decyzji administracyjnej.

UWAGA! Ewentualne wnioski o ponowne rozpatrzenie sprawy mogą być składane wyłącznie po potwierdzeniu otrzymania decyzji negatywnej i mogą dotyczyć jedynie braków formalnych w postępowaniu rekrutacyjnym. Wszelkie odwołania od wyniku rekrutacji przesłane bez potwierdzenia otrzymania negatywnej decyzji administracyjnej lub złożone niezgodnie z procedurą nie będą rozpatrywane.

2954 wyświetleń