Zapraszamy na szkolenie z komunikacji inkluzywnej, w trakcie którego poznasz zasady języka inkluzywnego, dowiesz się, jak unikać dyskryminujących zwrotów oraz jak efektywnie komunikować się z osobami z grup mniejszościowych.

termin: wtorek, 18 lutego w godzinach 9:00-15:00
miejsce: sala konferencyjna w budynku Hydromechaniki nr 11 (nad Welcome Office) 
dla kogo: dla pracowników (wszystkich)

UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE LICZBA MIEJSC NA SZKOLENIE ZOSTAŁA WYCZERPANA. WCIĄŻ JEDNAK MOŻNA SIĘ REJESTROWAĆ - ZOSTANĄ PAŃSTWO DOPISANI DO LISTY REZERWOWEJ. 
ZAREJESTRUJ SIĘ 

Tematyka szkolenia
  • tworzenie kultury różnorodności i inkluzyjności w miejscu pracy
  • wprowadzenie do języka inkluzywnego
  • sposoby komunikacji wspierające inkluzywność
  • rozpoznawanie osobistych barier i przekonań: wzmacnianie równości i inkluzyjności
W trakcie szkolenia...
  • poznasz terminy: komunikacja inkluzywna i ekskluzywna, straightsplaining, mansplaining, wiktymizacja itp. 
  • przekonasz się, jakie zalety ma włączanie w komunikację grup mniejszościowych
  • dowiesz się jak stosować komunikację inkluzywną na co dzień w mowie i piśmie (m.in. jak mówić i pisać do i o osobach/grupach narażonych na dyskryminację, takich jak: społeczność LGBT+, osoby 55–60+, czyli tzw. „silversi”? itd.)

Szkolenie poprowadzi dr Klaudia Bączyk – Lesiuk. 

Klaudia Bączyk – Lesiuk jest dr. nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, dziennikarką, akredytowaną praktyk tutoringu, coachką, lektorką języka polskiego jako obcego, trenerką edukacji i komunikacji międzykulturowej oraz nauczycielką akademicką. W swojej pracy łączy pasję do literatury, edukacji oraz psychologii, angażując się w obszary takie jak wzmacnianie odporności psychicznej, przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu oraz budowanie autentycznego przywództwa (w tym eduliderstwa). Posiada szereg certyfikatów, które wspierają jej działalność edukacyjną i coachingową. Są tom.in. Everything DISC, Professional Scrum Master I, Prince 2 Foundation in Project Management, AgilePM Foundation, Facilitation Foundation, Design Thinking Facilitator i Moderator, CCA Core Coach Accreditation (Grupa SET) oraz Certyfikowany Trener Gry Podróż Bohatera®.

Od kilkunastu lat związana z edukacją na różnych jej szczeblach. Przez trzy lata pracowała w ukraińskich placówkach oświatowych, gdzie jako nauczycielka kierowana przez ORPEG, zdobywała cenne doświadczenie zawodowe w pracy z uczniami obcojęzycznymi. Obecnie, od sześciu lat zatrudniona na stanowisku starszego wykładowcy w Collegium Da Vinci w Poznaniu, gdzie jest zaangażowana w rozwój tutoringu oraz proces internacjonalizacji uczelni. Współpracuje między innymi z: Uniwersytetem Wrocławskim, Uniwersytetem Warszawskim, Przykarpackim Uniwersytetem Narodowym im. W. Stefanyka w Iwano-Frankiwsku, Uniwersytetem Artystycznym im. M. Abakanowicz w Poznaniu, a także fundacjami: Ukrainka w Polsce oraz Teach for Poland. Jej prace badawcze koncentrują się na wykluczeniu społecznym, komunikacji międzykulturowej, sztucznej inteligencji oraz bilingwizmie polsko-ukraińskim.

Jest autorką książek „Kreacje Judasza w epice polskiej XX i początku XXI wieku” oraz „Na początek. Wprowadzenie do nauki języka polskiego dla osób ukraińskojęzycznych”, a także współautorką raportu „Polska edukacja w cieniu AI”. Wyróżniona w 5. edycji Konkursu Edukacja Jutra za scenariusz lekcji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Pasjonatka różnorodności kulturowej i pokoleniowej, a także innowacji w edukacji.

Oprócz działalności dydaktycznej i naukowej, swoim działaniem wspiera zarówno organizacje rządowe (np. Ośrodek Rozwoju Edukacji) czy pozarządowe (np. Fundację Wolność i Demokracja). Zajmuje się szkoleniami i warsztatami w obszarze edukacji, jak i w biznesie. W listopadzie 2024 roku została zaproszona jako ekspertka z Polski na webinar "Education of students with migrant background, in particular children – refugees from Ukraine, in multicultural schools", zorganizowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ośrodek Rozwoju Edukacji w ramach prezydencji Polski w Grupie Wyszehradzkiej.