Politechnika Gdańska zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony www.pg.edu.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Część obrazów graficznych nie posiada unikalnych opisów alternatywnych
  • Cześć dokumentów opublikowana została w formie skanu i nie posiada wersji alternatywnej dostępnej cyfrowo
  • W części filmów nie ma napisów
  • Część materiałów audio nie posiada audiodeskrypcji
  • Niektóre linki otwierające się w nowym oknie nie posiadają stosownego ostrzeżenia
  • Pojedyncze wyrażenia nie posiadają poprawnego oznaczenia zmiany języka części
  • Niektóre elementy aktywne nie posiadają widocznego odpowiednio widocznego focusa

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Centrum Usług Informatycznych PG — mejlowo helpdesk@pg.edu.pl lub telefonicznie +48 58 348 63 37.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

 

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Politechnika Gdańska udostępnia następujące aplikacje mobilne:

Dostępność architektoniczna

Gmach Główny (Budynek nr 1), ul. Gabriela Narutowicza 11/12

Do budynku prowadzą 3 wejścia od strony ul. Gabriela Narutowicza. Do wejścia głównego (na środku) prowadzą schody i prowadzą na pół-piętro. Wejścia z prawej i lewej strony prowadzą na poziom zero. Wejście po prawej przeznaczone jest dla osób na wózkach inwalidzkich. Wejście zostało w fotokomórkę oraz mechanizm automatycznego otwierania drzwi.

Dla osób na wózkach dostępne są wszystkie pomieszczenia w budynku. Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na każdym piętrze, po lewej stronie od wejścia głównego.

Na ul. Gabriela Narutowicza, w pobliżu budynku wyznaczone jest jedno miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Większość budynków wyposażona jest w krzesła ewakuacyjne, niektóre w materace ewakuacyjne.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Stacjonarne stanowiskowe pętle indukcyjne dostępne są:

  • w dziekanacie każdego wydziału PG,
  • w miejscach obsługi osób w Dziale Kształcenia, Centrum Współpracy Międzynarodowej, Centrum Zakwaterowania, Dziale Spraw Studenckich, w Bibliotece Głównej, Centrum Bezpieczeństwa, Szkole Doktorskiej,
  • w sekretariatach Rektora, Prorektorów, Kanclerza,
  • na portierni głównej PG, portierni Gmachu B,
  • w sklepie z art. promocyjnymi (prowadzonym przez Dział Promocji).

Każdy wydział Politechniki Gdańskiej oraz jednostki Dział Spraw Studenckich i Sekcja Multimedialna posiadają przenośne pętle indukcyjne wielkopowierzchniowe.

Dział Spraw Studenckich posiada ponadto 30 systemów FM wspierających osoby niedosłyszące (docelowo udostępnione jednostkom organizacyjnym PG).

Istnieje możliwość zapewnienia tłumacza języka migowego (na żądanie).

Biblioteka PG posiada sprzęt wspierający, tj. m.in. komputery wyposażone w oprogramowanie powiększające, klawiatury powiększone.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.