Kontakt:
- email:
- lucgumin@pg.edu.pl
Zajmowane stanowiska:
Adiunkt
- miejsce pracy:
- Katedra Inżynierii Transportowej
Gmach Główny, 520
- telefon:
- (58) 348 63 56

Publikacje:
-
Publikacja
- Rok 2024
W rozprawie doktorskiej poświęcono uwagę funkcjonowaniu przejść dla pieszych w warunkach miejskich, zwracając szczególną uwagę na zależność fundamentalną pomiędzy podstawowymi parametrami potoku pieszych oraz sposób jej wykorzystania w procesie wyboru rodzaju przejścia. Głównym celem pracy jest identyfikacja istotnych czynników wpływających na funkcjonowanie przejść dla pieszych oraz opracowanie modeli matematycznych zależności...
Pełny tekst do pobrania w portalu
-
Publikacja
- M. Budzyński
- A. Gobis
- L. Gumińska
- Ł. Jeliński
- M. Kieć
- P. Tomczuk
- ENERGIES - Rok 2021
Pedestrians are participants and, most likely, fatalities in every third road traffic accident in Poland. Over 30% of all fatalities on Polish roads are pedestrians. Accidents with pedestrians are very often the result of various factors related to the infrastructure and behaviour of pedestrians and drivers. The objective of the work was to assess driver and pedestrian behaviour in pedestrian crossing areas. The research also served...
Pełny tekst do pobrania w portalu
-
Publikacja
W ramach prowadzonych przez resort infrastruktury prac zmierzających do zmiany warunków technicznych, jakie powinny spełniać drogi oraz standardów ich projektowania, powstał m.in. zbiór wytycznych poświęcony projektowaniu infrastruktury dla pieszych. W artykule przedstawiono cele, założenia oraz najistotniejsze elementy „Wytycznych planowania tras dla pieszych” stanowiących pierwszą część zbioru. Prezentowane wytyczne są odpowiedzią...
Pełny tekst do pobrania w portalu
-
Publikacja
- K. Jamroz
- T. Mackun
- L. Gumińska
- J. Rożkowski
- Transport Miejski i Regionalny - Rok 2020
Ministerstwo Infrastruktury podjęło prace dotyczące zmiany warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi, i standardów projektowania dróg. W ramach zbioru standardów opracowano także nowe „Wytyczne do projektowania infrastruktury dla pieszych”. Drugą część tego projektu stanowią „Wytyczne projektowania infrastruktury liniowej dla pieszych”. W artykule przedstawiono identyfikację problemów projektowania infrastruktury dla...
Pełny tekst do pobrania w portalu
-
Publikacja
- M. Budzyński
- L. Gumińska
- K. Jamroz
- T. Mackun
- P. Tomczuk
- IOP Conference Series: Materials Science and Engineering - Rok 2019
The objective of the work was to identify risks for pedestrians that involve road infrastructure and roadside and to define how selected elements of geometry and traffic layout affect driver behaviour (speed on approaching pedestrian crossings). The results have helped to formulate recommendations on pedestrian crossing design. The research included an analysis of 2013-2017 statistics to identify the...
Pełny tekst do pobrania w portalu