[Doktoranci I roku] Ważne informacje dla nowo przyjętych doktorantów - spotkanie informacyjne | Politechnika Gdańska

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2023-11-07

[Doktoranci I roku] Ważne informacje dla nowo przyjętych doktorantów - spotkanie informacyjne

studenci
Spotkanie informacyjne dla "pierwszaków"

18 grudnia 2023 (poniedziałek) o godz. 14.00 odbędzie się spotkanie Dyrekcji Szkoły z doktorantami I roku. Spotkanie będzie miało formę stacjonarną i odbędzie się w sali konferencyjnej Audytorium Novum. Prosimy zarezerwować sobie na ten cel około 2 godziny.

Informacje dla doktorantów na naszej stronie

Uprzejmie prosimy osoby przyjęte na r. a. 2023/2024 o zapoznanie się z zakładką Doktoranci. W poszczególnych podzakładkach na bieżąco zamieszczamy ważne informacje, dotyczące doktorantów Szkoły Doktorskiej na Politechnice Gdańskiej. 

Początek roku akademickiego i nabycie statusu doktoranta

Rok akademicki 2023/2024 rozpoczął się 2 października 2023 r. W przypadku cudzoziemców dopuszcza się przyjazd na PG maksymalnie do końca listopada, chyba że kandydat wnioskował o miejsce w akademiku - wówczas termin ten był skrócony do końca października.
 

Przypominamy, że aby uzyskać status doktoranta, odebrać legitymację doktorancką, otrzymać stypendium i zostać zgłoszonym do ZUS, konieczne jest podejście do immatrykulacji (podpisanie aktu ślubowania) i dostarczenie dodatkowych dokumentów pozwalających ustalić prawo do stypendium i ubezpieczenia, a także rezydencję podatkową. Dokumenty przyjmowane są w biurze szkoły, a ich lista i dokładna informacja znajduje się we wpisie: Dokumenty do wypełnienia przez kandydatów przyjętych na I rok do szkoły.
 
Dodatkowo w przypadku osób, które:
     a) przedstawiły jedynie
zaświadczenie o obronie - wymagane było dostarczenie dyplomu w nieprzekraczalnym terminie do 30 października,

lub
 
     b)
podczas rekrutacji przebywały za granicą i przedstawiły jedynie skany swoich dokumentów (w systemie rekrutacyjnym), poświadczających wykształcenie za granicą - wymagane jest dostarczenie do Biura Szkoły Doktorskiej do wglądu oryginałów dokumentów dotyczących swojego wykształcenia za granicą wraz z wymaganą legalizacją/apostille (część z nich nadal jest w weryfikacji w NAWA).

System MojaPG i aplikacja Student - aktywacja konta doktoranckiego, utworzenie adresu email

Konto w Moja.PG - osoby przyjęte do Szkoły Doktorskiej na Politechnice Gdańskiej w trakcie eksportu ich danych z systemu rekrutacyjnego do systemu Moja.PG otrzymały automatyczną wiadomość , w której pojawiła się informacja na temat przydzielonego numeru albumu doktoranta oraz dalszego postępowania. Wiadomość powitalna została wysłana do wszystkich przyjętych kandydatów, za wyjątkiem tych przyjętych warunkowo (przed obroną).

Zwracamy uwagę, że na Politechnice Gdańskiej funkcjonuje portal uczelniany Moja PG, na którym istnieje możliwość podejrzenia wszystkich swoich danych osobowych, ocen, dokonania zmiany hasła oraz złożenie wniosku o wydanie elektronicznej legitymacji doktoranckiej (ELD), dlatego też rejestracja w portalu jest obowiązkowa.

W tym celu osoby, które jeszcze tego nie zrobiły prosimy o aktywację konta  z poziomu eRekrutacji lub na stronie moja.pg.edu.pl, podając dane do aktywacji konta zgodne z danymi podanymi podczas rekrutacji oraz przydzielony numer albumu . Po aktywacji konta doktorantowi zostanie przypisany login, który jest niezbędny w celu zalogowania się do portalu.

Zalecaną przeglądarką do korzystania z portalu jest Mozilla Firefox.

Po pierwszym logowaniu w Portalu Uczelnianym prosimy o sprawdzenie poprawności swoich danych osobowych oraz o złożenie wniosku w celu wydania elektronicznej legitymacji doktoranckiej (ELD). Wniosek należy złożyć w aplikacji Student w zakładce „Dokumenty” za pomocą opcji „Złóż wniosek”. Jeżeli dane osobowe w systemie są poprawne, należy wybrać rodzaj wniosku „Wydanie ELS/ELD”. Jeśli zaś dane osobowe są błędne, prosimy wybrać rodzaj wniosku „Wydanie ELS/ELD ze zmianą danych osobowych”. W powodzie zgłoszenia (krok 3) proszę wybrać opcję „Wydanie nowej legitymacji”. Przy składaniu wniosku należy załączyć zdjęcie. Zdjęcie powinno być w formacje .jpg i powinno spełniać te same wymagania co zdjęcie do dowodu osobistego.

Wszelkie informacje dotyczące zmiany statusu wniosków przychodzą na pocztę oraz są widoczne w portalu (zakładka „Wnioski”). Wydanie legitymacji doktoranckiej powiązane jest z uiszczeniem opłaty – kwota, faktura oraz pozostałe informacje dotyczące płatności są udostępnione w zakładce „Płatności”, opcja „Moje faktury”. Wpłata musi wpływać na indywidualny i unikatowy, specjalnie do tego wygenerowany numer konta bankowego. Po złożeniu wniosku zostanie wygenerowana faktura. Numer faktury (bez dodatkowych danych, takich jak imię i nazwisko czy numer albumu) musi znaleźć się w tytule przelewu. Legitymacja nie zostanie przekazana do produkcji do momentu zaksięgowania w systemie należnej kwoty! Dla własnej wygody doktoranci mogą skorzystać z ePłatności, które są księgowane natychmiastowo.

UWAGA: Osoby, które kontynuują naukę na Politechnice Gdańskiej i które posiadają ELD wydaną przez PG nie muszą składać wniosku o ELD. Przysługuje im wcześniej wydana ELD przez PG. Więcej informacji na stronie 
support.pg.edu.pl.  

W przypadku jakichkolwiek problemów lub wątpliwości proszę kontaktować się z pracownikami Helpdesk CUI.

Stypendium doktoranckie

Każda osoba przyjęta do Szkoły Doktorskiej (za wyjątkiem osób ze stopniem doktora) otrzymuje stypendium doktoranckie. Maksymalny okres pobierania stypendium wynosi 4 lata. Stypendia te są zwolnione z podatku, ale podlegają składce rentowej i emerytalnej. Więcej informacji na temat stypendium, w tym jego wysokość tutaj. 

Dla celów ustalenia prawa do ubezpieczenia Biuro Szkoły przyjmuje dokumenty wskazane we wpisie Dokumenty do wypełnienia przez kandydatów przyjętych na I rok do szkoły.

345 wyświetleń