Do zadań działu należy:

  1. kompleksowe wsparcie władz rektorskich w zakresie organizacji pracy, tj.:
    • prowadzenie i nadzór nad bieżącym funkcjonowaniem rektoratu i prorektoratów;
    • przyjmowanie, rejestrowanie i archiwizowanie korespondencji przychodzącej
      i wychodzącej (papierowej i elektronicznej);
    • zapewnienie terminowego i płynnego obiegu dokumentów oraz monitorowanie realizacji spraw;
    • udzielanie informacji upoważnionym osobom o statusie prowadzonych spraw;
    • przygotowywanie analiz, zestawień i materiałów na posiedzenia;
    • wykonywanie dodatkowych prac zlecanych przez rektora i prorektorów;
    • gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z działalnością spółek, fundacji i stowarzyszeń, w których Uczelnia uczestniczy.
  2. organizacja i koordynacja spotkań oraz wyjazdów służbowych, tj.:
    • prowadzenie wszelkich spraw władz rektorskich;
    • przygotowywanie agend, materiałów informacyjnych;
    • kontakt z uczestnikami spotkań (wewnętrznymi i zewnętrznymi);
    • organizacja wizyt gości krajowych i zagranicznych zaproszonych przez władze rektorskie;
    • logistyka wyjazdów służbowych władz rektorskich.
  3. współorganizacja wydarzeń i uroczystości uczelnianych:
    • dział współpracuje z innymi jednostkami oraz ściśle z Biurem Rektora (koordynującym wydarzenia centralne) w zakresie przygotowania i obsługi wydarzeń ogólnouczelnianych, takich jak inauguracja roku akademickiego, Święto Uczelni, uroczystości nadania tytułu doktora honoris causa, spotkania z władzami państwowymi i samorządowymi, konferencje, sympozja i inne wydarzenia oficjalne.
  4. stała współpraca z jednostkami organizacyjnymi Uczelni i podmiotami zewnętrznymi w zakresie:
    • koordynacji wspólnych przedsięwzięć;
    • przekazywania decyzji i zaleceń władz rektorskich,
    • wspierania procesów decyzyjnych na poziomie całej Uczelni;
    • uzgadniania treści dokumentów i pozyskiwania informacji;
    • nadzorowania terminowości realizacji zadań zleconych jednostkom przez władze rektorskie.
  5. koordynacja obsługi komisji rektorskich i uczelnianych w zakresie:
    • obsługi administracyjnej i organizacyjnej komisji Uczelnianych;
    • przygotowywania materiałów do obrad oraz opracowywania protokołów;
    • nadzorowania realizacji uchwał i rekomendacji;
    • obsługi bieżących wniosków członków komisji.
  6. patronaty, komitety honorowe i reprezentacja Uczelni na zewnątrz tj.:
    • prowadzenie spraw i nadzór nad patronatami i komitetami honorowymi Uczelni
      w odniesieniu do inicjatyw zewnętrznych we współpracy z Biurem Rektora i Działem Promocji i Biurem Prasowym,
    • przygotowywanie materiałów i informacji dotyczących udziału rektora i prorektorów w gremiach naukowych, instytucjach, stowarzyszeniach i komisjach,
    • koordynacja działań wynikających z członkostwa Uczelni w inicjatywach podmiotów zewnętrznych.
  7. dbałość o wizerunek Uczelni poprzez profesjonalną obsługę interesariuszy (studentów, pracowników, gości zewnętrznych), także kluczowych z punktu widzenia realizacji strategicznych celów Politechniki Gdańskiej.