Kurs e-learningowy i spotkanie akademickie
Dyscyplina: informatyka
Poziom: szkoły ponadpodstawowe
Czas trwania: 27.03-13.05.2017 r.
Liczba uczestników: max. 60
Java i Android - podstawy programowania
Cel kursu:
Celem kursu jest zapoznanie uczniów z podstawami w zakresie programowania w języku Java oraz z podstawami tworzenia aplikacji w środowisku Android.
Opis kursu:
Materiał przedstawiany na kursie będzie wprowadzał do zagadnień programowania w języku Java oraz środowiska Android. Od uczniów wymagana jest podstawowa wiedza w zakresie obsługi komputerów. Mile widziane są wcześniejsze doświadczenia w zakresie programowania lub rozwiązywania problemów obliczeniowych z zastosowaniem komputera (np. w środowisku programu MS Excel lub podobnego). Kurs będzie prowadzony od podstaw.
Uczeń zapozna się z podstawowymi zasadami tworzenia programów w języku Java i środowisku Android. Zdobędzie podstawowe umiejętności napisania programu w języku Java oraz programu w środowisku Android.
Uczniowie, którzy ukończą z sukcesem kurs otrzymają certyfikat poświadczający nabyte umiejętności.
Metody dydaktyczne:
Kurs składa się z dwóch części: zdalnej i stacjonarnej.
Zajęcia zdalne prowadzone będą w formie kursu e-learningowego na platformie Moodle, w ramach którego dostępne będą między innymi materiały filmowe demonstrujące określone treści w zakresie podstaw programowania. W trakcie trwania kursu uczniowie otrzymają do wykonania różne zadania, będą też mieli możliwość komunikacji i konsultacji z prowadzącym poprzez forum dyskusyjne i czat.
Uzupełnieniem zajęć prowadzonych w wykorzystaniem kształcenia na odległość będą zajęcia stacjonarne, przeprowadzone w ramach spotkań akademickich. Zajęcia odbędą się 13 maja 2017 r. Poprowadzone będą w formie wykładu oraz laboratorium komputerowego poświęconego praktycznemu doskonaleniu w zakresie programowania.
Prowadzący:
dr hab. inż. Jacek Rumiński
Katedra Inżynierii Biomedycznej
Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki
Politechnika Gdańska
Zapisy zamknięte
HARMONOGRAM
27.03-12.05.2017 r.
Moduł | Tytuł | Zagadnienie | Liczba godzin (w tym pracy własnej) |
---|---|---|---|
I | 1 | Wprowadzenie – klasa a program | 2 |
2 | Instalowanie wymaganego oprogramowania i pierwsze testy | 2 | |
II | 3 | Podstawowe struktury i wykorzystanie typów danych | 2 |
4 | Podstawowe instrukcje sterujące | 2 | |
III | 5 | Podstawy programowania obiektowego w Javie, część 1 | 2 |
6 | Podstawy programowania obiektowego w Javie, część 2 | 2 | |
IV | 7 | Podstawy programowania obiektowego w Javie, część 3 | 2 |
8 | Operacje na plikach | 2 | |
V | 9 | Grafika w Javie: komponenty i kontenery | 2 |
10 | Grafika w Javie: obsługa zdarzeń | 2 | |
VI | 11 | Android – jak zacząć? | 2 |
12 | Android – piszemy i uruchamiamy pierwszy program | 2 |
Spotkanie akademickie
13 maja 2017 r., godz. 10.00-15.45
Rodzaj zajęć | Zagadnienie | Liczba godzin |
---|---|---|
Wykład | Android – tworzymy program z interfejsem graficznym | 2 |
Laboratorium | Ćwiczenia praktyczne w zakresie programowania w środowisku Android: Jak stworzyć grę w kółko i krzyżyk? | 4 |
Kurs e-learningowy poprowadzony zostanie na uczelnianej platformie Moodle Politechniki Gdańskiej: https://enauczanie.pg.edu.pl/moodle/
Spotkania akademickie odbędą się w budynkach Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki (budynki nr 41 i 42 na planie kampusu Politechniki Gdańskiej)