Kandydat ze świadectwem ukończenia szkoły średniej w Irlandii Leaving Certificate Established lub Leaving Certificate Vocational Programme może ubiegać się o przyjęcie na studia.
Aby zostać przyjętym na studia I stopnia na Politechnice Gdańskiej kandydat powinien:
- założyć indywidualne konto rekrutacyjne w internetowym systemie eRekrutacja,
- dokonać wyboru rekrutacji – Rekrutacja na studia I stopnia
W terminie wyznaczonym w harmonogramie rekrutacji uzupełnić systemie wymagane dane
Krok 1 –„Wybierz kierunki”
- dokonać wyboru kierunków oraz uszeregować je według własnych preferencji zaczynając od kierunku, którym kandydat jest najbardziej zainteresowany. Można wskazać dowolną liczbę kierunków (wysokość opłaty jest niezależna od liczby wskazanych kierunków)
- zaakceptować regulaminy i zgody
Krok 2 – „Szkoła średnia"
Podaj nazwę szkoły średniej oraz wybierz typ zdawanej: „matura zagraniczna”.
Wyniki uzyskane z egzaminów końcowych są przypisywane do przedmiotów polskiej matury i przeliczane na punkty przez Centrum Rekrutacyjne.
Krok 3 – „Olimpiady i konkursy”
W tym kroku są wymienione olimpiady i konkursy, które odbywają się w Polsce. Jeżeli uczyłeś się zagranicą i nie brałeś udział w olimpiadach i konkursach naukowych możesz od razu przejść do następnego kroku.
Krok 4 – „Płatności i druki”
Zrób przelew w ustalonej wysokości na indywidualne konto bankowe, wygenerowane przez system nie później niż w ostatnim dniu rekrutacji elektronicznej.
Po zaksięgowaniu wpłaty na koncie kandydata pojawi się odpowiedni komunikat. Proces księgowania opłaty może potrwać do 3 dni roboczych.
Krok 5 – „Skany”
W terminie określonym w harmonogramie załącz skany:
- świadectwa maturalnego Leaving Certificate
- tłumaczenia przysięgłego Leaving Certificate
- apostille do świadectwa maturalnego
- potwierdzenie posiadania obywatelstwa polskiego
- skan zdjęcia (jak do dowodu)
Jeżeli zostaniesz zakwalifikowany do przyjęcia oryginały powyższych dokumentów będziesz zobowiązany przedstawić w Centrum Rekrutacyjnym Politechniki Gdańskiej w terminie określonym w harmonogramie. Podczas składania dokumentów i dokonywania wpisu na listę studentów będziesz musiał okazać dokument potwierdzający tożsamość i polskie obywatelstwo.
Niedokonanie wpisu w wyznaczonym terminie jest równoznaczne z rezygnacją z ubiegania się o przyjęcie na studia i zostanie wysłana do Ciebie decyzja o odmowie przyjęcia na studia