Kontakt:
- email:
- anngobis@pg.edu.pl
Zajmowane stanowiska:
- miejsce pracy:
- Katedra Inżynierii Transportowej
Gmach Główny, 60
- telefon:
- 583471541
- miejsce pracy:
- Katedra Inżynierii Transportowej
Gmach Główny, 60
- telefon:
- 583471541

Publikacje:
-
Publikacja
- R. Okraszewska
- A. Romanowska
- D. Clarissa Laetsch
- A. Gobis
- L. Reisch
- C. B. Kamphuis
- J. Lakerveld
- P. Krajewski
- A. Banik
- N. R. Den Braver... i 3 innych
- TRANSPORTATION RESEARCH PART D-TRANSPORT AND ENVIRONMENT - Rok 2024
This systematic literature review aimed to investigate the extent to which transport-related interventions induced a reduction in car use. Both qualitative synthesis and meta-analysis were employed. The synthesis included 31 original studies, while the meta-analysis included 21. Of the qualitatively synthesised studies, 74 % demonstrated that interventions were effective in reducing car use. The pooled estimates of the effects...
Pełny tekst do pobrania w portalu
-
Publikacja
Wiele z istniejących węzłów wymaga integracji pomiędzy poszczególnymi rodzajami transportu pasażerskiego i dostosowania do wymagań osób ze szczególnymi potrzebami, co jest związane z opracowaniem jednolitych standardów dostępności, jednolitej procedury i narzędzi przeprowadzenia oceny dostępności tych węzłów dla OzSP i zaproponowania skutecznych i efektywnych usprawnień. Problemy z samodzielnym i bezproblemowym przemieszczaniem...
-
Publikacja
- J. Żukowska
- A. Gobis
- P. Krajewski
- A. Morawiak
- R. Okraszewska
- C. Woods
- K. Volf
- L. Kelly
- P. Gelius
- S. Messing... i 4 innych
- Journal of Transport & Health - Rok 2022
Purpose: There is strong evidence of the links between car-dependence and the physical inactivity pandemic. Physical inactivity accounts for 6–10% of major non-communicable diseases. Research consistently shows that unlike passive transport, active transport is associated with higher total daily physical activity (PA). While there are public policies that support PA in transport and, as a result, overall PA levels, the specific...
Pełny tekst do pobrania w portalu
-
Publikacja
- M. Budzyński
- A. Gobis
- L. Gumińska
- Ł. Jeliński
- M. Kieć
- P. Tomczuk
- ENERGIES - Rok 2021
Pedestrians are participants and, most likely, fatalities in every third road traffic accident in Poland. Over 30% of all fatalities on Polish roads are pedestrians. Accidents with pedestrians are very often the result of various factors related to the infrastructure and behaviour of pedestrians and drivers. The objective of the work was to assess driver and pedestrian behaviour in pedestrian crossing areas. The research also served...
Pełny tekst do pobrania w portalu
-
Publikacja
- Ł. Jeliński
- K. Jamroz
- M. Budzyński
- A. Gobis
- D. Bruski
- S. Burzyński
- G. Bagiński
- Drogownictwo - Rok 2021
Od kilku lat na świecie stosowane są urządzenia energochłonne spełniające rolę poduszki zderzeniowej oraz terminala energochłonnego. Urządzenia te stosowane są do osłony zakończeń barier drogowych oraz osłony obiektów znaj-dujących się w strefie bezpieczeństwa drogi. Przykładem takiego urządzenia jest urządzenie energochłonne U-15a SafeEnd (SE) stosowane od niedawna w Polsce, jednakże niektórzy zarządcy dróg zgłaszają obawy do...
Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym