Kontakt:
- email:
- jacszmag@pg.edu.pl
Zajmowane stanowiska:
Adiunkt
- miejsce pracy:
- Katedra Inżynierii Transportowej
Budynek WILiŚ pokój 3
- telefon:
- (58) 348 60 88

Publikacje:
-
Publikacja
Audyt dostępności dla planowanych, projektowanych i istniejących węzłów przesiadkowych musi być przeprowadzony w kontekście społecznym i prawnym, w którym re- alizowany jest projekt. W Polsce prawa osób z niepełnosprawnościami reguluje m.in. ustawa z dnia 19 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji społecznej i zawodowej...
-
Publikacja
- Inżynier Budownictwa - Rok 2024
Wprowadzone we wrześniu 2022 roku zmiany w zasadach projektowania dróg, zwieńczone nowym Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych spowodowały pojawienie się daleko idących konsekwencji w przypadku projektowania tras tramwajowych.
Pełny tekst do pobrania w portalu
-
Publikacja
Wiele z istniejących węzłów wymaga integracji pomiędzy poszczególnymi rodzajami transportu pasażerskiego i dostosowania do wymagań osób ze szczególnymi potrzebami, co jest związane z opracowaniem jednolitych standardów dostępności, jednolitej procedury i narzędzi przeprowadzenia oceny dostępności tych węzłów dla OzSP i zaproponowania skutecznych i efektywnych usprawnień. Problemy z samodzielnym i bezproblemowym przemieszczaniem...
-
Publikacja
- Rok 2023
W artykule opisano projekt standardów dostępności zintegrowanych węzłów przesiadkowych, które zawierają spójne dla wszystkich elementów ZWP z uwzględnieniem potrzeb i wymagań osób ze szczególnymi potrzebami zasady projektowania, budowy i utrzymania oraz minimalne parametry kluczowych dla samodzielnej realizacji podróży przez osoby ze szczególnymi potrzebami rozwiązań i udogodnień. Przedstawione standardy zawierają zasady i wymagania...
Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym
-
Publikacja
The article presents a solution to the problem of limited accuracy of dynamic measurements performed with GNSS receivers. The proposed measurement method is a response to the needs related to the assessment of the measurement uncertainty of the position of the track axis of the rail transport line. However, the problem of reducing the measurement uncertainty is universal for many different situations where high accuracy of positioning...
Pełny tekst do pobrania w portalu
Projekty:
-
Projekty
Kierownik projektu: dr inż. Jacek Szmagliński Program finansujący: MINIATURA
Projekt realizowany w Katedra Inżynierii Transportowej zgodnie z porozumieniem DEC-2023/07/X/ST8/00005 z dnia 2023-05-15
-
Projekty
Kierownik projektu: dr inż. arch. Romanika Okraszewska Program finansujący: Rzeczy są dla ludzi
Projekt realizowany w Katedra Inżynierii Transportowej zgodnie z porozumieniem Rzeczy są dla ludzi/0050/2020-00 z dnia 2021-08-15
-
Projekty
Kierownik projektu: dr hab. inż. Piotr Chrostowski Program finansujący: BRIK
Projekt realizowany w Katedra Inżynierii Transportowej zgodnie z porozumieniem BRIK2/0020/2022-00 z dnia 2022-10-27